کارخانه قالیشویی ادیب

تلفن چهار رقمی ویژه۴۷۰۴

کارخانه قالیشویی ادیب

تلفن چهار رقمی ویژه۴۷۰۴

شستشوی انواع فرشهای اعلاء، ابریشم،گل ابریشم و ماشینی خشکشویی مبلمان، موکت، تشک اتومبیل، تشک خوشخواب،پتو و ملحفه و پشتی

جمعه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۶، ۰۲:۱۶ ب.ظ

قالی شویی وفرش های ترکمن (سری دوم)

اعلاشویی-قالیشویی-شستشوی فرش- قالیشویی آنلاین-قالیشویی تهران-قالیشویی کرج

قالی شویی وفرش های ترکمن (سری دوم)

قالی شویی وفرش های ترکمن (سری دوم). این مقاله از کارخانه قالیشویی ادیب، اولین قالیشویی آنلاین، را بخوانید. تا با قالی شویی وفرش های ترکمن (سری دوم) بیشتر آشنا شوید.

اهمیت فرش بافی ترکمن ها:

در مقایسه، فرشبافی برای هیچ مردمی به اندازه ترکمن ها اهمیت نداشته است. و زندگی بدون فرش برای ترکمن ها غیر قابل تصور است. استفاده از کپونک برای تزئیین سرو گردن شتر عروس و ورودی خیمه خورجین برای حمل باراهای کوچک انواع جوال و توبره برای نگهداری مایحتاج و لوازم مورد مصرف خانواده از قبیل نمک، قاشق و آینه (آینه قاب) سجاده و جانماز برای انجام فرایض دینی روزانه و سایر بافته های ساده و نقش دار برای پوشش کف و تزئین دیواره های خیمه کم و بیش در میان قبایل کوچ نشین مرسوم بوده است. منحصر به ترکمن ها نمی باشد. اما زمانن ترکمن مهارت خاصی در تولید این گونه محصولات در نهایت زیبایی و ترکیب رنگ دارند.

پاسداری طرح ها و نقش ها:

اعلاشویی-قالیشویی-شستشوی فرش- قالیشویی آنلاین-قالیشویی تهران-قالیشویی کرج

به گفته زمان ترکمن با حفظ طرح و نقش سنتی فرش ها و دستب بافته های خود در واقع از ارزش های قبیله خود پاسداری می کنند. هر قبیله گل مخصوص به خود را دارد. و عناوینی مانند گل تکه گل سالور گل ارسار گل ساریق و … نمایشی از نشان مخصوص یک قبیله است. که چند دهه قبل درتزیین و طرح و نقش قسمت های مرکزی فرش های بزرگ دیده می شود.

ایل ساور خود را اصیل ترین و اشرافی ترین قبیله ترکمن و مبتکر هنر فرشبافی می دانستند. هنگامی که در قرن ۱۹ ایل سالور توسط ایلات ته و ساریق منهدم شد گل ساور اهمین خود را به عنوان نشان مخصوص قبیله از دست داد. اما جالب است بدانید که به طور کلی کنار گذاشته نشد.

نقش سر پرنده:

زمان سالمند اجزای گلهای هندسی را به نام بعضی از پرندگان مانند دارکوب می خوانند. در واقع با جزیی تخیل می توان سر یک پرنده را در یک گل مجسم کرد.

 

مشتریان عزیز در نظر داشته باشید. که خدمات آنلاین قالی شویی از قبیل قالیشویی آنلاین و مبل شویی و خشکشویی مبلمان آنلاین با ۲۰% تخفیف ارائه می گردد .ارائه خدمات ما در سراسر تهران صورت می گیرد.
شعبه قالیشویی کرج ما آماده برای ارائه خدمات به شما دوستان عزیز می باشد.

….. دپارتمان تحقیق و توسعه شرکت قالیشویی ادیب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی