کارخانه قالیشویی ادیب

تلفن چهار رقمی ویژه۴۷۰۴

کارخانه قالیشویی ادیب

تلفن چهار رقمی ویژه۴۷۰۴

شستشوی انواع فرشهای اعلاء، ابریشم،گل ابریشم و ماشینی خشکشویی مبلمان، موکت، تشک اتومبیل، تشک خوشخواب،پتو و ملحفه و پشتی

يكشنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۴، ۱۰:۴۳ ق.ظ

درخشش فرش دستباف اصیل قم در بازارهای جهانی



درخشش فرش دستباف اصیل قم در بازارهای جهانی

فرش دستباف شرکت بازرگانی ادیب

درخشش فرش اصیل قم در بازارهای جهانی

فرش دستباف شرکت بازرگانی ادیب

به گزارش خبرگزاری فارس، فرش دستباف قم، فرشی است که تاروپود ابریشمی و طرح‌های هفت‌رنگش برق از چشمانت می‌رباید، همین‌که چشم بر آن دوخته می‌شود وسوسه خرید آن رهایت نمی‌کند.

یکی از برجسته‌ترین هنرها در استان قم فرش دستباف ابریشمی است هنری که می‌تواند تحولی عمیق در اقتصاد این استان پدید آورد اما متأسفانه این مهم تاکنون نتوانسته است جایگاه ممتازی را برای خود کسب کند و حمایت‌های همه‌جانبه از سوی مسئولان و متولیان را می‌طلبد.

بی‌شک در هر زمینه راه ورود به بازار جهانی توسعه و ارتقای کیفیت محصول است. قابل ذکر است که در طول سالیان اخیر به دلیل تحریم‌های تحمیل شده از سوی غرب بازار اکثریت کالاها در کشور ما تجربه‌ای رکودی داشت و فعالان در این عرصه‌ها را با مشکلاتی جدی روبه‌رو ساخت اما اکنون با پایان روند مذاکرات و در واقع با اجرایی شدن برجام گویا قرار است وضعیت ورود به بازارهای جهانی از جمله ورود به بازار فرش هم حال خوشی پیدا کند که بی‌شک فرش‌فروشان قمی هم از آن بی‌نصیب نخواهند ماند.

فرش-دستباف-بازرگانی-ادیب

فرش-دستباف-بازرگانی-ادیب

امسال در نمایشگاه دموتکس هانوور آلمان که نمایشگاهی برای عرضه فرش است کشورهای مختلف از کل دنیا حضور پیدا کرده و تولیدات فرشی خود را به نمایش گذاشتند که در این میان نیز فرش‌های ایرانی خودنمایی می‌کردند.

از آنجایی که آغاز به کار این نمایشگاه همزمان با لغو تحریم‌ها همراه شد خوشبختانه کشور ایران نیز از فرصت حضور برخوردار شد و راه تجارت و رایزنی با بازرگانان بین‌المللی و آشنایی با سایر تولیدات دیگر کشورها فراهم شد. بی‌شک حضور ایران در این نمایشگاه شروعی برای تبلیغ این هنر اصیل ایرانی است که می‌توان بار دیگر در میدان‌های هنرهای جهانی وارد شد.

طبق آمار از ابتدای سال تا مهرماه امسال میزان صادرات کشور در حوزه فرش حدود ۳ هزار تن فرش دستباف بوده که از ارزشی معادل ۱۶۶ میلیون دلار برخوردار است و گرچه این رقم رشدی قابل توجه نسبت به سال پیش دارد اما هنوز هم به جایگاه مطلوب خود دست نیافته اما اکنون با فراهم آمدن این شرایط می‌توان بر میزان صادرات فرش کشور افزود که استان قم نیز از مهمترین حوزه‌های تولیدی فرش کشور است و با ایجاد بستر مناسب و ارائه تسهیلات ویژه می‌توان وضعیت فرش‌فروشان و فرش‌بافان این خطه از کشور را بهبود بخشید.

حسن شریفی کارشناس صنایع دستی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم معتقد بوده که فرش دستباف ایرانی از بهترین کیفیت برخوردار است و در واقع اصیل بودن فرش ایرانی ویژگی ممتاز برای این هنر است و این در حالی بوده که فرش تولیدی دیگر کشورهای رقیب کم‌کیفیت و بی‌اصالت است.

وی با اشاره به اینکه فرش دستباف از جمله کالاهای صادراتی با ارزآوری بالا است‌، ادامه داد: بی‌شک با توسعه و اشتغال‌زایی در این زمینه می‌توان بر بسیاری از مشکلات اجتماعی و اقتصادی فائق آمد.

شریفی بیان کرد: اشتغال به این هنر سرمایه چندانی نیاز ندارد و دانش و مواد اولیه آن نیز در کشور موجود است که بر این اساس توجه به آن می‌تواند به توسعه صنعتی و اقتصادی منجر شود.

کارخانه قالیشویی ادیب

نظرات  (۲)

خیلی سایت عالی ای دارید

یکی از تخصص های ما شست و شوی فرض های نفیس می باشد که امیدواریم بتوانیم در آینده با شما همکاری داشته باشیم.

موفق و سربلند باشید
سلام


خیلی وبلاگ عالی دارید


ممنونم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی