کارخانه قالیشویی ادیب

تلفن چهار رقمی ویژه۴۷۰۴

کارخانه قالیشویی ادیب

تلفن چهار رقمی ویژه۴۷۰۴

شستشوی انواع فرشهای اعلاء، ابریشم،گل ابریشم و ماشینی خشکشویی مبلمان، موکت، تشک اتومبیل، تشک خوشخواب،پتو و ملحفه و پشتی

سه شنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۶، ۰۱:۰۵ ب.ظ

نحوه صحیح شستشوی فرش از لکه زعفران

اعلاشویی-قالیشویی-شستشوی فرش- قالیشویی آنلاین

نحوه صحیح شستشوی فرش از لکه زعفران

زعفران یک ماده ارزشمند و گرانبهاست که در آشپزی ایرانی جایگاه ویژه ای دارد. اما اگر روزی در منزل یا مهمانی های شما این ماده روی فرش یا موکت بریزد چگونه باید لکه زعفران را کرد؟ این مقاله به شما کمک می کند تا خود در منزل به طور حرفه ای به شستشوی فرش یا قالیشویی لکه زعفران بپردازید.

توجه: قبل از شروع، از نوع تار و پود فرش خود مطلع شوید برای این منظور برچسب پشت فرش خود را بخوانید. درصورتیکه جنس تار و پود فرش شما حساس است مانند ابریشمی، پشمی یا رنگ ده، حتما به شرکت های قالیشویی یا قالیشویی آنلاین مراجعه و از خدمات اعلاشویی یا اعلا شویی استفاده کنید، تا شستشوی فرش شما با دستگاه های مخصوص و در کارخانه قالیشویی انجام شود.

برداشتن زعفران خشک:

اعلاشویی-قالیشویی-شستشوی فرش- قالیشویی آنلاین

اگر زعفران خشک است و به صورت دم شده یا محلول در نیامده می توانید به راحتی با دست یا با قاشق چایخوری، زعفران را بردارید. اگر زعفران به صورت پودر روی فرش یا موکت ریخته شده است، آن را با قاشق یا حوله نم دار برندارید، همچنین با  دست نیز برای جمع کردن زعفران از روی فرش اقدام نکنید زیرا رطوبت دست موجب رنگ دهی زعفران می شود. برای برداشتن زعفران پودر شده از روی فرش حتما از جاروی برقی استفاده کنید، تا تمام زعفران جمع شود.

پاک کردن لکه زعفران:

اگر محلول دم کرده زعفران روی فرش یا موکت ریخت، ابتدا دستمال یا حوله کاغذی روی لکه بگذارید و تا جایی که ممکن است لکه را پاک کنید. این کار را چند بار تکرار کنید تا درصد بیشتری از لکه زعفران جذب حوله کاغذی شود.

شستشوی لکه زعفران:

اعلاشویی-قالیشویی-شستشوی فرش- قالیشویی آنلاین

برای شستشوی لکه زعفران بهتر است هرچه سریعتر اقتدام کنید، زیرا اگر لکه خیلی قدیمی شود و دیر شستشو شود، پاک کردن آن دشوار می شود. برای شستشوی فرش از لکه زعفران، حتما از آب گرم استفاده کنید؛ مواظب باشید از آب جوش استفاده نکنید زیرا این کار موجب  آسیب به الیاف فرش شما می شود. اما باید آب گرم باشد و از آب سرد استفاده نشود. برای این منظور مقداری آب گرم را روی لکه اسپری کنید و سپس ۱ قاشق غذاخوری شامپو فرش را با ۱ لیتر آب مخلوط کنید و با مسواک قدیمی روی لکه بکشید تا پاک شود. بهتر است حرکت مسواک به  صورت دایره ای باشد. اگر لکه زرد رنگ زعفران از بین نرفت مراحل را تکرار کنید.

نکته: اگر لکه زعفران روی لباس شما باشد، خیساندن لباس در محلول شوینده توصیه میشود اما لکه  خیساندن فرش به مدت طولانی یا تکرار خیساندن لکه فرش توصیه نمیشود زیرا موجب پوسیدگی فرش می شود.

شستشوی فرشهای روشن:

اگر فرش شما روشن است، شما همچنین می توانید از ترکیب ۱ قاشق پودر پراکسید هیدروژن + ۱ لیتر آب  سرد برای شستشوی لکه زعفران استفاده کنید.  اما مواظب باشید مدت طولانی از محلول مذکور استفاده نکنید زیرا موجب روشن شدن فرش میشود. همچنین می توانید از سایر روشن کنده های ضعیف نیز استفاده کنید.اما توجه داشته باشید، که روشن کننده های لکه بردار موجب روشن شدن فرش، و در صورت باقی ماندن در الیاف فرش و عدم آبکشی موجب پوسیدگی فرش می شود.

توجه: اگر لکه فرش از بین نرفت، به قالیشویی یا قالیشویی آنلاین مراجعه کنید و از خدمات اعلاشویی یا اعلا شویی استفاده کنید، تا فرش شما با دستگاه های مخصوص شسته شود.

 

مشتریان عزیز در نظر داشته باشید که خدمات آنلاین قالی شویی از قبیل قالیشویی آنلاین و مبل شویی و خشکشویی مبلمان آنلاین با ۲۰% تخفیف ارائه می گردد .ارائه خدمات ما در سراسر تهران صورت می گیرد.
شعبه قالیشویی کرج ما آماده برای ارائه خدمات به شما دوستان عزیز می باشد .

….. دپارتمان تحقیق و توسعه شرکت قالیشویی ادیب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی