کارخانه قالیشویی ادیب

تلفن چهار رقمی ویژه۴۷۰۴

کارخانه قالیشویی ادیب

تلفن چهار رقمی ویژه۴۷۰۴

شستشوی انواع فرشهای اعلاء، ابریشم،گل ابریشم و ماشینی خشکشویی مبلمان، موکت، تشک اتومبیل، تشک خوشخواب،پتو و ملحفه و پشتی

پنجشنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۶، ۰۲:۳۰ ب.ظ

قالیشویی وفرش های ترکمن (سری اول)

اعلاشویی-قالیشویی-شستشوی فرش- قالیشویی آنلاین-قالیشویی تهران-قالیشویی کرج

قالیشویی وفرش های ترکمن (سری اول)

قالیشویی وفرش های ترکمن (سری اول). این مقاله از کارخانه قالیشویی ادیب، اولین قالیشویی آنلاین، را بخوانید. تا با ویژگی فرش های ترکمن تا پایان قرن هجدهم بیشتر آشنا شوید.

رنگ فرش ترکمن راه تعیین قدمت:

به دلیل پیروی ترکمنها از سنت ها، کاربرد مکرر یک گل در طرح و نقش گلی فرش، تعیین دقیق قدمت فرش های بافت ترکمن ها آسان نیست. فرش های بافت این منطقه دوردست کمتر به اروپا راه می یافت. و بافت تاریخ تولید در حاشیه فرشها معمول نبود. و از این رو شاید تنها رنگهای مورد استفاده بتواند در تعیین قدمت فرش ها کمک کنید.

فرش های ترکمن قاهره:

به عنوان نمونه در دو قطعه فرش ترکمن مربوط به قرنهای ۱۷ و ۱۸ که در قاهره یافت شده اند. کاربرد رنگها به ویژه آبی روشن به نحوی کاملا بارز با کاربرد رنگها در نمونه های شاخص و شناخته شده فرش ترکمن تا قبل از این تاریخ متفاوت می باشد. به جا ماند این دو نمونه از تولیدات مربوط به قرن های ۱۷ و ۱۸ احتمالا امری استثنایی است. و به نظر می رسد سلیقه مردم اروپا، و بعد مسافت و دوری راه سبب عدم دستیابی فرش های ترکمن به بازار های اروپا شده باشد.

شناسایی آسان فرش های ترکمن:

فرش های بافت ترکمن به راحتی قابل شناسایی می باشند. و در همان نگاه اول اختلاف آنها با تولیدات سایر مناطق آشکار می گردد.

فرش های نجبا:

اعلاشویی-قالیشویی-شستشوی فرش- قالیشویی آنلاین-قالیشویی تهران-قالیشویی کرج

در نمونه های موسوم به فرش های نجبا gentle men’s carpet یک موتیف یا نقش مکرر هندسی به نجومی هماهنگ و ریتمیک در زمینه ای از رنگ قهوه ای مایل به قرمز تکرار شده است.

فرش های آبی بخارا:

در حالیکه در نمونه های موسوم به آبی بخار blue Bokhara که برای تولید آنها از بهترین و مرغوب ترین نوع پشم استفاده شده است. و بافت محکم و پرداختی عالی دارند. رنگ های آبی از تیره تا روشن به کار برده شده است. در بعضی موارد نادر، رنگ زمینه اصلی فرش سفید است. و یا در حاشیه برای رنگ زمینه از رنگی متفاوت با رنگ زمینه اصلی فرش استفاده شده است.

در تولیداتی که عمدتابه عنوان پرده، ورودی خیمه جانماز و نوار های تزئینی خیمه مورد استفاده قرار می گیرند. و نیز تولیدات قبایل بشیر و بلوچ و نقشی متفاوت از دیگر فرشهای ترکمن به گار گرفته می شود.

 

 

توجه: اگر به قالیشویی، قالی شویی، شستشوی فرش، شستشوی مبل. خشکشویی مبلمان، اعلاشویی، اعلا شویی، شستشوی خوشخواب و … نیاز دارید. به قالیشویی  یا قالیشویی آنلاین مراجعه کنید. و از خدمات اعلاشویی یا اعلا شویی استفاده کنید. تا فرش شما با دستگاه های مخصوص شسته شود.

مشتریان عزیز در نظر داشته باشید. که خدمات آنلاین قالی شویی از قبیل قالیشویی آنلاین و مبل شویی و خشکشویی مبلمان آنلاین با ۲۰% تخفیف ارائه می گردد .ارائه خدمات ما در سراسر تهران صورت می گیرد.
شعبه قالیشویی کرج ما آماده برای ارائه خدمات به شما دوستان عزیز می باشد.

….. دپارتمان تحقیق و توسعه شرکت قالیشویی ادیب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی