کارخانه قالیشویی ادیب

تلفن چهار رقمی ویژه۴۷۰۴

کارخانه قالیشویی ادیب

تلفن چهار رقمی ویژه۴۷۰۴

شستشوی انواع فرشهای اعلاء، ابریشم،گل ابریشم و ماشینی خشکشویی مبلمان، موکت، تشک اتومبیل، تشک خوشخواب،پتو و ملحفه و پشتی

سه شنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۶، ۰۲:۳۵ ب.ظ

ثبت جهانی گنبدکاووس به عنوان شهر فرش ترکمن

اعلاشویی-قالیشویی-شستشوی فرش- قالیشویی آنلاین-قالیشویی تهران-قالیشویی کرج

ثبت جهانی گنبدکاووس به عنوان شهر فرش ترکمن

 

ثبت جهانی گنبدکاووس به عنوان شهر فرش ترکمن. این مقاله از کارخانه قالیشویی ادیب، اولین قالیشویی آنلاین، را بخوانید. تا با جزییات ثبت جهانی گنبدکاووس به عنوان شهر فرش ترکمن بیشتر آشنا شوید.

مراحل ثبت جهانی یک شهر:

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی گلستان گفت : ثبت ‌جهانی یک شهر یا روستا سه مرحله دارد. که در مرحله اول پرونده تهیه و به شورای جهانی صنایع‌ دستی ارسال می‌شود. و در مرحله دوم ارزیاب‌ها به شهرهای نامزد شده سفر می‌کنند. و در مرحله سوم رای گیری برای ثبت‌جهانی این مکان‌ها انجام می‌شود.»

وی افزوند: ثبت شهرها و روستاهای جهانی آغاز راه است. و با توجه به ظرفیت‌هایی که در ایران و استان گلستان در حوزه صنایع‌ دستی وجود دارد. امیدواریم دیگر شهرها و روستاهایی که در سال‌های آینده نامزد می‌شوند، به ثبت برسند.

شهرهایی که به ثبت جهانی شده:

اعلاشویی-قالیشویی-شستشوی فرش- قالیشویی آنلاین-قالیشویی تهران-قالیشویی کرج

پیش از این شهرهایی در ایران به ثبت جهانی رسیده اند که به شرح زیر می باشد:
مشهد به‌ عنوان شهر جهانی گوهرسنگ‌ها
لالجین به‌عنوان شهر جهانی سفال
اصفهان به‌ عنوان شهر جهانی صنایع‌ دستی
تبریزبه‌ عنوان شهر جهانی فرش دستباف

اهداف ثبت جهانی گنبدکاووس:

اعلاشویی-قالیشویی-شستشوی فرش- قالیشویی آنلاین-قالیشویی تهران-قالیشویی کرج

سرپرست اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان گنبدکاووس نیزدر این نشست هدف از تلاش برای معرفی گنبد به عنوان شهر جهانی صنایع دستی را تشویق، کمک و راهنمایی صنعتگران دستی و همچنین بالا بردن سطح اطلاعات تخصصی و حرفه ای آنها با توجه به زمینه های متفاوت فرهنگی موجود در هر یک از کشورهای عضو ،حفظ و تقویت صنایع دستی و تجلی آن به صورت رکن عمده ای از حیات فرهنگی ملتها و ایجاد همبستگی میان صنعتگران دستی سراسر جهان عنوان کرد.

قالیبافی در گنبدکاووس:

تاکنون ۲۷۵۰ کارگاه انفرادی، ۱۰ واحد تولیدی گروهی در حوزه صنایع دستی و تولید فرش ترکمن در گنبد کاووس فعالیت می کنند. که شناسایی هنرمندان فرش ترکمن شهرستان گنبدکاووس از سوی کارشناسان اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان در دست اقدام است. لازم به ذکر است که فرش ترکمن شهرستان گنبدکاووس در سال ۱۳۹۰ به شماره ۲۳۴ در فهرست آثار ناملموس کشور به ثبت رسیده است.

زیورآلات ترکمن:

همچنین زیورآلات ترکمن در شهرستان گنبد کاووس هم یکی دیگر از کاندیدهای شهر ملی در کشور می باشد که پرونده آن توسط این اداره کل تهیه و جهت بررسی به شورای راهبردی شهر ملی ارسال شد. لازم به ذکر است زیور آلات ترکمن در سال ۱۳۹۱به شماره ۵۴۹ در فهرست آثار ناملموس کشور به ثبت رسیده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در پایان با اشاره به ظرفیت های بالای صنایع دستی شهرستان گنبد کاووس در حوزه های مختلف گفت: امیدواریم ثبت گنبد کاووس به عنوان شهر ملی فرش ترکمن باعث شود. این فرصت زمینه اشتغال و توسعه بیشتر شهرستان گنبد کاووس را در صنعت فرش ترکمن فراهم آورد.

منبع: رمنابع خبری

 

توجه: اگر به قالیشویی، قالی شویی، شستشوی فرش، شستشوی مبل. خشکشویی مبلمان، اعلاشویی، اعلا شویی، شستشوی خوشخواب و … نیاز دارید. به قالیشویی  یا قالیشویی آنلاین مراجعه کنید. و از خدمات اعلاشویی یا اعلا شویی استفاده کنید. تا فرش شما با دستگاه های مخصوص شسته شود.

مشتریان عزیز در نظر داشته باشید. که خدمات آنلاین قالی شویی از قبیل قالیشویی آنلاین و مبل شویی و خشکشویی مبلمان آنلاین با ۲۰% تخفیف ارائه می گردد .ارائه خدمات ما در سراسر تهران صورت می گیرد.
شعبه قالیشویی کرج ما آماده برای ارائه خدمات به شما دوستان عزیز می باشد.

….. دپارتمان تحقیق و توسعه شرکت قالیشویی ادیب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی