کارخانه قالیشویی ادیب

تلفن چهار رقمی ویژه۴۷۰۴

کارخانه قالیشویی ادیب

تلفن چهار رقمی ویژه۴۷۰۴

شستشوی انواع فرشهای اعلاء، ابریشم،گل ابریشم و ماشینی خشکشویی مبلمان، موکت، تشک اتومبیل، تشک خوشخواب،پتو و ملحفه و پشتی

شنبه, ۱ مهر ۱۳۹۶، ۰۱:۳۹ ب.ظ

ویژگی های فرش طبس و قالیشویی آن

اعلاشویی-قالیشویی-شستشوی فرش- قالیشویی آنلاین

ویژگی های فرش طبس و قالیشویی آن

ویژگی های فرش طبس و قالیشویی آن چگونه است؟ در این مقاله از کارخانه قالیشویی ادیب به بررسی ویژگی های فرش طبس و قالیشویی آن می پردازیم.

قالیبافی در طبس از سال ۱۳۰۰ شمسی ببعد به طور رسمی شروع شده است. و از این دوره قابل بررسی و تحقیق می باشد. قالی بافی در طبس، بیشتر توسط زنان و دختران گسترش یافته است. و این صنعت در طبس همچنان در حال رشد است.

رجشمار فرش طبس:

فرش طبس به سه دسته کلی تقسیم می شود. که این سه دسته یاد آور سه دوره زمانی می باشد. هر دسته دارای رجشمار و ویژگی های خاص خود می باشد.

  • دوره کهن (عرب باف) ۳۰-۲۰ افقی فارسی کوچک پارچه حداکثر ۲*۴۰/۱ گلیم
  • دوره میانه (۲۴ رنگ) ۳۵-۲۵ گردان بیرجندی فارسی بزرگ پارچه عمدتاً ۱۲ متری قالی
  • دوره معاصر (نائین-طبس باف) ۴۵-۳۰ ثابت نائین فارسی متوسط

 

رنگ در فرش طبس:

اعلاشویی-قالیشویی-شستشوی فرش- قالیشویی آنلاین

 

فرش طبس در گذشته تا امروز تغییرات بسیاری داشته. و امروزه به سه دسته عمده تقسیم شده اند. که هر دسته گروهی رنگی خاص خود را دارد. که باعث شده هر دسته در بازار خاصی رشد داشته باشد.

  • فرش طبس با طرح و نقوش کاشان و مشهد شامل رنگ های: لاکی، صورتی، آبی، کرم، قهوه ای، سوسنی، زرد. و سبز . که خرید و فروش آن اغلب در بازار مشهد انجام می شود.
  • قالیچه عرب باف، خرسک که اغلب  پشم خود رنگ شامل سیاه، قهره ای، سفید و خاکی مصرف محلی یا مبادله پایاپای با همین رنگ ها بافته می شود.
  • فرش طبس با طرح نائین شامل رنگ های: خاکی باز و سیر، آبی باز و سیر سفید، کرم ، قهوه ای، یشمی، فیروزه ای. فروش در بازار نائین و اصفهان به فروش می رسد.

طرح ها و نقوش در فرش طبس:

اعلاشویی-قالیشویی-شستشوی فرش- قالیشویی آنلاین

 

طرحهای گل فرنگ و تصویری در قالیهای طبس دیده نمی‌شود. که این امر به علت نوع خاص رنگ آمیزی فرش است. در فرش طبس، طرحهای لچک و ترنج شاه عباسی و اسلیمی در انواع مختلف کاربرد، بیشتری دارند. در مقاله طرح‌ها و نقوش فرش خراسان نیز نقوش طبس را اینگونه ذکر نموده است:

۱ـ کاشانی

۲ـ گل نائینی

۳ـ مقطی باف

۴ـ نائینی

۵ـ لچک ترنج

۶ـ قابی

۷ـ لاکی

۸ـ محلی طبس

۹ـ کاشانی

ویژگی های بافت فرش طبس:

بافت فرش طبس دوپوده و لول باف می باشد. چله کشی آن فارسی و معمولاً با نخ ۹ تا ۱۵ لا، و گره آن نامتقارن است. شیرازه این فرش ها همراه با بافت زده می شود. و پرداخت آن با قیچی کاری پس از بافت انجام می شود.

 

قالیشویی فرش طبس :

اعلاشویی-قالیشویی-شستشوی فرش- قالیشویی آنلاین

قالیشویی (شستشوی فرش ) فرش طبس جز قالیشویی های خاص می باشد. همانطور که ذکر شد رنگ اغلب این فرش ها از رنگ های طبیعی می باشد. و هنگام قالیشویی (شستشوی فرش) امکان پخش شدن. رنگها و یا اصطلاحا رنگ قاطی کردن رنگ فرش وجود دارد. و بسیار مهم است که فرش ها قبل از شستشو تثبیت رنگ شوند. و این امر باید توسط یک کارشناس خبره قالیشویی ( شستشوی فرش ) انجام شود. و سپس با شامپو های مخصوص و صنعتی شسته شود. تا پشم ها و پنبه فرش یزد زبر و خشک نشود. پیشنهاد ما برای قالیشویی فرش طبس اعلاشویی ( اعلا شویی ) می باشد.

توجه: اگر به خدمات قالیشویی ( شستشوی فرش) یا شستشوی مبل و خشکشویی مبلمان و شستشوی پشتی، شستشوی تشک نیاز دارید. به قالیشویی  یا قالیشویی آنلاین مراجعه کنید. و از خدمات اعلاشویی یا اعلا شویی استفاده کنید. تا فرش یا مبلمان شما با دستگاه های مخصوص شسته شود. ویژگی های فرش طبس و قالیشویی آن

مشتریان عزیز در نظر داشته باشید که خدمات آنلاین قالی شویی از قبیل قالیشویی آنلاین و مبل شویی و خشکشویی مبلمان آنلاین با ۲۰% تخفیف ارائه می گردد .ارائه خدمات ما در سراسر تهران صورت می گیرد.
شعبه قالیشویی کرج ما آماده برای ارائه خدمات به شما دوستان عزیز می باشد .

….. دپارتمان تحقیق و توسعه شرکت قالیشویی ادیب

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی