کارخانه قالیشویی ادیب

تلفن چهار رقمی ویژه۴۷۰۴

کارخانه قالیشویی ادیب

تلفن چهار رقمی ویژه۴۷۰۴

شستشوی انواع فرشهای اعلاء، ابریشم،گل ابریشم و ماشینی خشکشویی مبلمان، موکت، تشک اتومبیل، تشک خوشخواب،پتو و ملحفه و پشتی

سه شنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۶، ۰۱:۱۴ ب.ظ

ویژگی های فرش آباده شیراز و قالیشویی آن

اعلاشویی-قالیشویی-شستشوی فرش- قالیشویی آنلاین

ویژگی های فرش آباده شیراز و قالیشویی آن

ویژگی های فرش آباده شیراز و قالیشویی آن چیست؟ طرح  و نقوش فرش آباده چگونه است؟ این مقاله از کارخانه قالیشویی ادیب را بخوانید. تا با ویژگ های فرش آباده شیراز و قالیشویی آن بیشتر آشنا شوید.

جنس و گره فرش آباده:

جنس الیاف فرش آباده شیراز اغلب از نخ پنبه بسیار ظریف و یا موی بز می باشد. پرز های فرش آباده از پشم ضخیم اما می باشد. و به صورت نیمه بلند چیده می شود. فرش های دو پوده آباده بسار متراکم و بادوام اند.

گره های فرش آباده ازنوع فارسی بوده، اما گهگاه در این فرش ها گره ترکی نیز به کار می رود.

 

طرح ها و نقوش فرش آباده:

نقوش قالی یا فرش آباده داری قدیمت زیادی نیست. و نقوش این فرش ها بیشتر الهام گرفته از ایلات قشقایی و بختیاری است. که در تابستان ها د جوار آباده اطراق میکنند .

حاشیه فرش آباده شیراز کوتاه است. و رنگ مرکزی آن معمولا روشن تر از رنگ های حاشیه ای است. در فرش های آباده شیراز سه طرح کاربرد بیشتری دارد. طرح قالی های عتیقه اغلب محرماتی است. نظیر هیبت لو ، شش ضلعی ها برجسته و روشن و همچنین برگ به شکل شبدر که شکل خاصی به فرش می بخشد. و موجب تمایز فرش آباده از دیگر فرش ها شده است.

رنگ فرش آباده شیراز:اعلاشویی-قالیشویی-شستشوی فرش- قالیشویی آنلاین

فرش های آباده شیراز معمولا به رنگ  قرمز آجری، بژ و اخیرا آبی روشن است. که برای تضاد و جلوه فرش به کار می روند قرمز درجات مختلف آبی و قهوه ای شیری و زرد. رنگ های سبز و زیتونی و یا سیاه به ندرت در این فرش ها به کار می روند.

ابعاد قالی یا فرش آباده معمولا کوچک است و معمولا ۱٫۵ و یا ۲ متر است .اما تعداد کمی فرش نیز در ابعاد بزرگتر حدود ۶ متری نیز وجود دارد. بافنده آباده ای درهمه قواره ها می بافد. از قالیچه های کوچکی که به پشتی، پاتختی و یا پادری معروف می باشند.

 

قالیشویی فرش آباده:

 

اعلاشویی-قالیشویی-شستشوی فرش- قالیشویی آنلاین

همانطور که ذکر شد فرش های آباده بیشتر در پشتی ها و کناره ها و پاتختی ها کاربرد دارد. و یکی از نکات مهم برای این گونه فرشها که بسیار در معرض پاخوردگی هستند. خاک گیری می باشد که حتما باید قبلا از قالیشویی ( شستشوی فرش) باید فرش آباده خاک گیری شود و سپس با شامپو فرش شسته شود. استفاده از شامپو به جای پودر ها بسیار مهم است زیرا شامپو فرش، متن فرش را سفت و خشک نمی کند. قبل از قالیشویی فرش آباده شیراز با کارشناس قالیشویی مشورت کنید و از خدمات اعلاشویی ( اعلا شویی ) استفاده کنید.

 

توجه: اگر به خدمات قالیشویی ( شستشوی فرش) یا شستشوی مبل و خشکشویی مبلمان و شستشوی پشتی، شستشوی تشک نیاز دارید، به قالیشویی  یا قالیشویی آنلاین مراجعه کنید. و از خدمات اعلاشویی یا اعلا شویی استفاده کنید. تا فرش یا مبلمان شما با دستگاه های مخصوص شسته شود. ویژگی های فرش آباده شیراز و قالیشویی آن

مشتریان عزیز در نظر داشته باشید که خدمات آنلاین قالی شویی از قبیل قالیشویی آنلاین و مبل شویی و خشکشویی مبلمان آنلاین با ۲۰% تخفیف ارائه می گردد .ارائه خدمات ما در سراسر تهران صورت می گیرد.
شعبه قالیشویی کرج ما آماده برای ارائه خدمات به شما دوستان عزیز می باشد .

….. دپارتمان تحقیق و توسعه شرکت قالیشویی ادیب

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی