کارخانه قالیشویی ادیب

تلفن چهار رقمی ویژه۴۷۰۴

کارخانه قالیشویی ادیب

تلفن چهار رقمی ویژه۴۷۰۴

شستشوی انواع فرشهای اعلاء، ابریشم،گل ابریشم و ماشینی خشکشویی مبلمان، موکت، تشک اتومبیل، تشک خوشخواب،پتو و ملحفه و پشتی

يكشنبه, ۴ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۱۲ ب.ظ

نحوه صحیح شستشوی فرش از لکه واکس کفش

اعلاشویی-قالیشویی-شستشوی فرش- قالیشویی آنلاین

نحوه صحیح شستشوی فرش از لکه واکس کفش

مهم نیست چقدر سعی می کنید مواظب کثیف نشدن فرش یا موکت خود شوید. یکی از اتفاقاتی که ممکن است رخ دهد کثیف شدن فرش یا موکت منزل شما با واکس کفش است. این مقاله به شما کمک می کند تا خود در منزل به قالیشویی یا شستشوی فرش از لکه واکس کفش بپردازید.

اما واکس کفش چیست و چگونه می ت وان لکه واکس کفش را شست؟ ماده اصلی واکس کفش نوعی ماده مومی است که دارای فیبر های خاصی می باشد، همچنین این فیبرها دارای روغنی مخصوص کفش بوده و موجب نرم شدن کفش و عدم ترک خوردن و پوسته پوسته شدن کفش می شود.

توجه: قبل از شروع، از نوع تار و پود فرش خود مطلع شوید برای این منظور برچسب پشت فرش خود را بخوانید. درصورتیکه جنس تار و پود فرش شما حساس است مانند ابریشمی، پشمی یا رنگ ده، حتما به شرکت های قالیشویی یا قالیشویی آنلاین مراجعه و از خدمات اعلاشویی یا اعلا شویی استفاده کنید، تا شستشوی فرش شما با دستگاه های مخصوص و در کارخانه قالیشویی انجام شود.

 

اعلاشویی-قالیشویی-شستشوی فرش- قالیشویی آنلاین

مواد و وسایل مورد نیاز:

دستکش

چاقوی کره خوری یا کارتک کند

دستمال یا حوله کاغذی

آمونیاک

مایع ظرف شویی

شامپو فرش

آب گرم

تشت

حوله تمیز و خشک

برداشتن واکس کفش از روی فرش:

اگر قوطی واکس روی فرش واژگون شده با یک چاقوی کره خوری(چاقوی کند که به فرش یا موکت آسیب وارد نکند)  قطعات واکس را از روی فرش بردارید. مواظب باشید واکس را پخش نکنید یا فشار ندهید تا واکس به قسمتهای عمیقتر فرش یا موکت نفوذ نکند. دستمال کاغذی را روی لکه بگذارید و بردارید.مواظب باشید به قسمتهای دیگر فرش نفوذ نکند. اگر واکس شما مخصوص کفش های جیر بوده و به صورت اسپری بباشد در این حالت، قطعه ای برای برداشتن واکس کفش وجود نداشته و کافی است به مرحله بعد بروید.

شستشوی فرش با محلول حاوی آمونیاک:

۲ فنجان آب گرم ( زیاد گرم نباشد زیرا ترکیب آب داغ با آمونیاک خطرناک است) را با یک قاشق غذاخوری آمورنیاک و یک قاشق مایع ظرف شویی بیرنگ(این ماده یک حلال قوی چربی می باشد) مخلوط کنید.در هنگام ترکیب مواد مذکور مواظب بشاید  آمونیاک ماده ای خطرناک است.(در حین ترکیب از دستکش استفاده کنید.)

این محلول را با مسواک قدیمی یا اسفنج روی لکه بکشید. و لکه را بلافاصله با حوله تمیز و خشک پاک کنید.

شستشوی فرش با شامپو فرش:

اعلاشویی-قالیشویی-شستشوی فرش- قالیشویی آنلاین

پس از شستشوی فرش با مواد مذکور می توانید، برای شستشوی بهتر فرش بار دیگر لکه فرش را با ترکیب ۲ قاشق غذاخوری شامپو فرش + یک لیتر آب گرم بشویید.

آبکشی فرش :

زیر لکه تشتی قرار دهید و از بالا روی آن به طور ملایم و آهسته آب گرم، بریزید به نحوی که آب کثیف وارد تشت شود. بهتر است در حین آبکشی لکه را بمالید تا تمام لکه و مواد شوینده از بافت فرش خارج شود. همچنین بعد از شستشوی فرش با آب، روی قسمت شسته شده حوله تمیز و خشک بگذارید و به طور ملایم فشار دهید تا آب اضافی فرش گرفته شود. سپس اجازه دهید فرش در سایه و در معرض وزش باد خشک شود. برای این منظور می توانید از پنکه استفاده کنید یا اگر پنکه ندارید درها و پنجره های اتاقی که فرش در آن قرار دارد را باز بگذارید تا هوا جریان داشته باشد.

 

توجه: اگر لکه واکس کفش در شستشوی فرش طبق مراحل بالا از بین نرفت( ممکن است حاوی مواد صنعتی قوی باشد)، به قالیشویی یا قالیشویی آنلاین مراجعه کنید و از خدمات اعلاشویی یا اعلا شویی استفاده کنید، تا فرش شما با دستگاه های مخصوص شسته شود.

مشتریان عزیز در نظر داشته باشید که خدمات آنلاین قالی شویی از قبیل قالیشویی آنلاین و مبل شویی و خشکشویی مبلمان آنلاین با ۲۰% تخفیف ارائه می گردد .ارائه خدمات ما در سراسر تهران صورت می گیرد.
شعبه قالیشویی کرج ما آماده برای ارائه خدمات به شما دوستان عزیز می باشد .

….. دپارتمان تحقیق و توسعه شرکت قالیشویی ادیب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی