کارخانه قالیشویی ادیب

تلفن چهار رقمی ویژه۴۷۰۴

کارخانه قالیشویی ادیب

تلفن چهار رقمی ویژه۴۷۰۴

شستشوی انواع فرشهای اعلاء، ابریشم،گل ابریشم و ماشینی خشکشویی مبلمان، موکت، تشک اتومبیل، تشک خوشخواب،پتو و ملحفه و پشتی

شنبه, ۳ تیر ۱۳۹۶، ۰۱:۱۶ ب.ظ

چگونه فرش را از خاک گلدان قالیشویی کنیم؟

اعلاشویی-قالیشویی-شستشوی فرش- قالیشویی آنلاین

چگونه فرش را از خاک گلدان قالیشویی کنیم؟

گیاهان آپارتمانی به خانه روح و طراوت می بخشند. اما اگر این گلدان ها واژگون شوند و یا خاک آن بر اثر ضربه یا بی دقتی روی فرش ریخته باشد چگونه باید فرش را قالیشویی کرد؟ این مقاله را بخوانید تا خود در منزل به شستشوی فرش یا موکت در منزل بپردازید.

توجه: قبل از شروع، از نوع تار و پود فرش خود مطلع شوید برای این منظور برچسب پشت فرش خود را بخوانید. درصورتیکه جنس تار و پود فرش شما حساس است مانند ابریشمی، پشمی یا رنگ ده، حتما به شرکت های قالیشویی یا قالیشویی آنلاین مراجعه و از خدمات اعلاشویی یا اعلا شویی استفاده کنید، تا شستشوی فرش شما با دستگاه های مخصوص و در کارخانه قالیشویی انجام شود.

مواد و وسایل مورد نیاز:

قاشق پلاستیکی یا خاک انداز

دستکش

شامپو فرش

آب گرم

برس قالیشویی یا اسفنج

تشت در صورت نیاز

اعلاشویی-قالیشویی-شستشوی فرش- قالیشویی آنلاین

برداشتن خاک گلدان از روی فرش یا موکت:

برای  برداشتن خاک گلدان از روی فرش یا موکت، از دستکش استفاده کنیدو با قاشق پلاستیکی یا خاک انداز خاک ریخته شده را جمع کنید و دوباره در گلدان بریزید.

نکته: مواظب باشید خاک گلدان را به قسمتهای تمیز دیگر پخش نکنید.

تمیز کردن خاک گلدان:

اگر خاک گلدان خشک بوده است می توانید به مرحله بعد بروید. اما اگر خاک گلدان خیس و مرطوب بوده است، اجازه دهید خاک خشک شود.

پس از خشک شدن خاک گلدان، قسمتهایی که به فرش چسبیده است را با قاشق بتراشید. دقت کنید که به بافت فرش آسیب وارد نکنید. سپس روی فرش را جارو بکشید تا همه خاک گلدان جذب شود. اگر جارو برقی شما قابلیت تنظیم مکش دارد، بهتر است آن را روی حداکثر مکش تنظیم کنید.

شستشوی فرش:

پس از کشیدن جارو برقی اگر تمایلی به شستشوی فرش ندارید، حتما روی قسمت هایی که کثیف شده است الکل سفید اسپری کنید تا اگر میکروبهای خاک از بین برود. در صورتیکه این کار را نکنید، میکروب ها و آلودگی های ناحیه ای که خاک گلدان ریخته با راه رفتن به مناطق دیگر منزل منتقل می شود. همچنین می توانید از بخارشو برای ضدعفونی کردن فرش نیز استفاده کنید.

اما در صورتیکه قصد شستشوی فرش را دارید بهتر است فرش را در حیاط یا در تراس بشویید( برای این منظور می توانید مقاله شستشوی فرش در حیاط را بخوانید)، ابتدا فرش را با آب گرم خیس کنید و با شامپو فرش و برس قالیشویی لکه فرش را بشویید. در غیر این صورت، بهتر است شستشوی فرش با ۲ قشاق شامپوفرش + ۱ قاشق سرکه سفید ۱ لیتر آب گرم  با اسفنج زبر در منزل شسته شود. و پس از شستشوی فرش با مواد مذکور با آب ولرم آبکشی شود.

اعلاشویی-قالیشویی-شستشوی فرش- قالیشویی آنلاین

برای آبکشی فرش:

زیر لکه تشتی قرار دهید و از بالا روی آن به طور ملایم و آهسته آب ولرم، بریزید به نحوی که آب کثیف وارد تشت شود. بهتر است در حین آبکشی لکه را بمالید تا تمام لکه و مواد شوینده از بافت فرش خارج شود. همچنین بعد از شستشوی فرش با آب، روی قسمت شسته شده حوله تمیز و خشک بگذارید و به طور ملایم فشار دهید تا آب اضافی فرش گرفته شود. سپس اجازه دهید فرش در سایه و در معرض وزش باد خشک شود. برای این منظور می توانید از پنکه استفاده کنید یا اگر پنکه ندارید درها و پنجره های اتاقی که فرش در آن قرار دارد را باز بگذارید تا هوا جریان داشته باشد.

توجه داشته باشید که بهتر است خواب فرش در جهت شیب باشد.

توجه: اگر لکه خاک گلدان در شستشوی فرش طبق مراحل بالا از بین نرفت( ممکن است خاک گلدان حاوی مقادیر زیادی آهن یامنیزیم باشد)، به قالیشویی یا قالیشویی آنلاین مراجعه کنید و از خدمات اعلاشویی یا اعلا شویی استفاده کنید، تا فرش شما با دستگاه های مخصوص شسته شود.

مشتریان عزیز در نظر داشته باشید که خدمات آنلاین قالی شویی از قبیل قالیشویی آنلاین و مبل شویی و خشکشویی مبلمان آنلاین با ۲۰% تخفیف ارائه می گردد .ارائه خدمات ما در سراسر تهران صورت می گیرد.
شعبه قالیشویی کرج ما آماده برای ارائه خدمات به شما دوستان عزیز می باشد .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی