کارخانه قالیشویی ادیب

تلفن چهار رقمی ویژه۴۷۰۴

کارخانه قالیشویی ادیب

تلفن چهار رقمی ویژه۴۷۰۴

شستشوی انواع فرشهای اعلاء، ابریشم،گل ابریشم و ماشینی خشکشویی مبلمان، موکت، تشک اتومبیل، تشک خوشخواب،پتو و ملحفه و پشتی

دوشنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۰۹ ب.ظ

چطور لکه کیوی را در منزل قالیشویی کنیم؟

اعلاشویی-قالیشویی-شستشوی فرش- قالیشویی آنلاین

چطور لکه کیوی را در منزل قالیشویی کنیم؟

اگر روی فرش یا مبلتان لکه یا آب کیوی، یا ترکیبات آن مانند موس کیوی ریخته است، این مقاله به شما کمک می کند تا به شیوه ای آسان و کاربردی به شستشوی فرش یا قالیشویی لکه کیوی بپردازید.

کیوی یک میوه خوشمزه  است، بار اولی که کیوی به ایران آورده شد کسی فکر نمی کرد میوه ای با این پوشش بیرونی خزدار و زشت درونی بسیار خوش طعم و دلچسب داشته باشد. همانطور که می دانید کیوی میوه ای ترش یا شیرین است، این میوه دارای درصد بالایی اسید میوه است؛ هرچند که اسید میوه جز اسید های ضعیف است اما به مرور زمان می تواند موجب پوسیدگی فرش شود.

توجه: قبل از شروع، از نوع تار و پود فرش خود مطلع شوید برای این منظور برچسب پشت فرش خود را بخوانید. درصورتیکه جنس تار و پود فرش شما حساس است مانند ابریشمی، پشمی یا رنگ ده، حتما به شرکت های قالیشویی یا قالیشویی آنلاین مراجعه و از خدمات اعلاشویی یا اعلا شویی استفاده کنید، تا شستشوی فرش شما با دستگاه های مخصوص و در کارخانه قالیشویی انجام شود.

اعلاشویی-قالیشویی-شستشوی فرش- قالیشویی آنلاین

مواد و وسایل مورد نیاز:

قاشق

دستمال یا حوله کاغذی

بطری اسپری

آب

اسفنج یا مسواک

تشت

دستکش

پراکسید هیدوژن

شستشوی لکه قطعات کیوی از روی فرش:

اگر قطعات کوچک  کیوی روی فرش ریخته شده است، با چاقو یا قاشق آن را بردارید.

اگر سپس مقداری آب سرد روی لکه اسپری کنید و بلافاصله با حوله خشک و تمیز روی لکه بکشید و آن را تمیز کنید.

شستشوی فرش از لکه آب یا ترکیبات کیوی دار:

اگر آب کیوی یا ترکیبات کیوی مانند موس کیوی، معجون های کیوی دار و … روی فرش ریخته باید لکه را به طور کامل شست. زیرا علاوه بر آسیب به فرش موجب جذب حشرات نیز می شود. برای این منظور ابتدا مواد یا مخلوط های کیوی دار را با قاشق از روی فرش یا موکت بردارید و روی آن یک دستمال یا حوله کاغذی بگذارید و تا جایی که ممکن است لکه کیوی را جذب کنید.

 

شستشوی فرش با شامپو فرش:

سپس یک قاشق غذاخوری شامپو فرش را با یک لیتر آب سرد مخلوط کنید با مسواک یا اسفنج روی لکه کیوی بکشید تا کاملا شسته شود. مواظب باشید قسمتهای دیگر را کثیف نکنید.

آبکشی لکه کیوی با آب سرد:

اعلاشویی-قالیشویی-شستشوی فرش- قالیشویی آنلاین

پس از مرحله شستشوی فرش با شامپو فرش حتما لکه را آبکشی کنید. به این ترتیب که تشتی زیر لکه فرش قرار دهید و از بالا روی آن آب سرد یا خنک بریزید به طوریکه آب کثیف وارد تشت شود. بهتر است لکه را در حین شستشوی فرش بمالید تا مواد کاملا از الیاف فرش خارج شود.

اگر لکه کیوی خشک شده است:

اگر لکه کیوی خشک شده است ابتدا، مقداری آب گرم روی لکه بریزید و اجازه دهید لکه خیس بخورد، سپس لکه را طبق مراحل شستشوی فرش با شامپو فرش بشویید.

اگر لکه در شستو با شامپو فرش مقاومت کرد، و فرش شما جز اجناس خاص نبوده و رنگ روشن دارد، می توانید از مخلوط یک قاشق غذاخوری پراکسید هیدروژن ۳% (نه بیشتر) با یک لیتر آب استفاده کنید وروی لکه بکشید. در حین شستشوی فرش با این ماده، حتما از دستکش استفاده کنید و سریعا لکه را آبکشی کنید. زیرا ماندن طولانی پراکسید هیدوژن روی فرش موجب روشن شدن فرش و به مرور زمان موجب پوسیدگی فرش می شود.

پس از شستشو، حتما قسمت شسته شده را، با حوله خشک کنید، به این ترتیب که حوله را روی قسمت شسته شده بگذارید و فشار دهید و سپس بردارید. هرگز فرش را نچلانید یا بیش از حد فشار ندهید زیرا موجب چروک شدن و آسیب به فرش می شود.

 

مشتریان عزیز در نظر داشته باشید که خدمات آنلاین قالی شویی از قبیل قالیشویی آنلاین و مبل شویی و خشکشویی مبلمان آنلاین با ۲۰% تخفیف ارائه می گردد .ارائه خدمات ما در سراسر تهران صورت می گیرد.
شعبه قالیشویی کرج ما آماده برای ارائه خدمات به شما دوستان عزیز می باشد .

….. دپارتمان تحقیق و توسعه شرکت قالیشویی ادیب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی