کارخانه قالیشویی ادیب

تلفن چهار رقمی ویژه۴۷۰۴

کارخانه قالیشویی ادیب

تلفن چهار رقمی ویژه۴۷۰۴

شستشوی انواع فرشهای اعلاء، ابریشم،گل ابریشم و ماشینی خشکشویی مبلمان، موکت، تشک اتومبیل، تشک خوشخواب،پتو و ملحفه و پشتی

پنجشنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۶، ۰۱:۲۹ ب.ظ

بررسی طرحها و نقوش فرش (سری اول)

اعلاشویی-قالیشویی-شستشوی فرش- قالیشویی آنلاین

بررسی طرحها و نقوش فرش (سری اول)

حتما شما هم شنیده اید که قالیشویی انواع فرش متفاوت است و بسته به تراکم ،رنگ و نقش دارد. طرح های فرش ها به دسته ها و گروههای مختلفی دسته بندی می شود؛ که حتما نام بعضی از آنها برای شما آشناست. در این مقاله چند طرح مشهور معرفی و بررسی می شود.

طرح های باستانی و ابنیه اسلامی:

این طرحها بیشتر برگرفته از طرح های اسلامی است که به اسلیمی مشهور است، شامل خطوط و منحنی های زیبا که البته مطابق سلیقه طراح نقشه فرش طراحی شده است. این طرح ها بیشتر از طراحی های اولیه مساجد برگرفته شده است.

 

طرح های شاه عباسی:اعلاشویی-قالیشویی-شستشوی فرش- قالیشویی آنلاین

طرح های شاه عباسی که یکی از زیباترین و مشهور ترین طرح های فرش است شامل گلهای بسیار همراه بندهای ختایی و یا تلفیق آنها با طرح های اسلیمی است. طرحهای شاه عباسی عبارتند از: لچک و ترنج شاه عباسی، افشان شاه عباسی، شاه عباسی درختی، شاه عباسی شیخ صفی، شاه عباسی جانوری و شکار و …

 

طرح های اسلیمی:

اعلاشویی-قالیشویی-شستشوی فرش- قالیشویی آنلاین

این طرحها نیز در حوزه نقوش فرش بسیار شهره است. طرح های اسلیمی شامل دوایر و خطوط منظم و بسیار زیبا همراه با انحناست. طرح های اسلیمی دارای انواع مختلفی هستند و می توان آنها را در گروههای مختلفی دسته بندی کرد. انواع مختلف طرحهای اسلیمی عبارتند ار: اسلیمی لچک و ترنج ، اسلیمی بندی ، اسلیمی افشان .

طرح های اقتباسی:

این طرحها به دلیل شباهت با طرحهای کشور های مرزی ایران اقتباسی نام گرفته است. مانند طرخهای معروف به قفقازی و گوبلنی.

طرحهای افشان:

 

اعلاشویی-قالیشویی-شستشوی فرش- قالیشویی آنلاین

این نام از این بابت نام گرفته که گویی تمامی گلها و برگها و بند های این طرح، در متن فرش پراکنده و افشان شده اند. طرحهای افشان اصولاً به گونه ای طراحی می شوند که معمولا گل و برگها قرینه نداشته و اصول قرینه نگاری در آن وجود ندارد. انواع مختلف طرحهای افشان عبارتند از : افشان دسته گلی ، افشان حیوان دار ، افشان ختایی .

 

مشتریان عزیز در نظر داشته باشید که خدمات آنلاین قالی شویی از قبیل قالیشویی آنلاین و مبل شویی و خشکشویی مبلمان آنلاین با ۲۰% تخفیف ارائه می گردد .ارائه خدمات ما در سراسر تهران صورت می گیرد.
شعبه قالیشویی کرج ما آماده برای ارائه خدمات به شما دوستان عزیز می باشد .

….. دپارتمان تحقیق و توسعه شرکت قالیشویی ادیب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی