کارخانه قالیشویی ادیب

تلفن چهار رقمی ویژه۴۷۰۴

کارخانه قالیشویی ادیب

تلفن چهار رقمی ویژه۴۷۰۴

شستشوی انواع فرشهای اعلاء، ابریشم،گل ابریشم و ماشینی خشکشویی مبلمان، موکت، تشک اتومبیل، تشک خوشخواب،پتو و ملحفه و پشتی

جمهوری آذربایجان فرش دستباف ایرانی را به نام خود معرفی می کند

تبریز – ایرنا – سرپرست و عضو هیات علمی دانشکده فرش دانشگاه هنر اسلامی تبریز گفت: جمهوری آذربایجان با انتشار کتابی، فرش دستباف ایرانی را به نام خود معرفی کرده است.

                                                                     کارخانه قالیشویی ادیب


«علی وند شعاری» روز پنجشنبه در نشست ستاد حمایت از صنعت فرش دستباف آذربایجان شرقی با اشاره به شیطنت های داخلی و خارجی برای صدمه زدن به هویت قالی تبریز و سوء استفاده از پیشنیه تاریخی این هنر صنعت در استان آذربایجان شرقی گفت: از طریق علمی و با مستند سازی، چاپ و انتشار کتابی غنی باید با این گونه اقدام های آگاهانه یا نا آگاهانه برخورد شود.


وی خاطرنشان کرد: در داخل کشور هم کتابی با عنوان قالین از طاهر صباحی و کتاب رویای بهشت از «جلال الدین بصام» در خصوص قالی به چاپ رسیده که قالی های تبریز به نام کاشان و اصفهان آمده است .
وند شعاری با اشاره به قدیمی بودن اطلاعات موجود در خصوص قالی تبریز بر ضرورت گردآوری اطلاعات جدید برای تهیه نقشه علمی فرش دستباف تبریز تاکید کرد.
سرپرست دانشکده فرش دانشگاه هنر اسلامی تبریز با بیان اینکه استاندارد مشخص و اجباری در خصوص مواد اولیه قالی وجود ندارد، گفت: تا زمانی که به صورت علمی در خصوص حل مشکلات تولید قالی اقدام نشود، نمی توانیم انتظار افزایش کیفیت تولیدات خود را داشته باشیم . (منبع ایرنا)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی