کارخانه قالیشویی ادیب

تلفن چهار رقمی ویژه۴۷۰۴

کارخانه قالیشویی ادیب

تلفن چهار رقمی ویژه۴۷۰۴

شستشوی انواع فرشهای اعلاء، ابریشم،گل ابریشم و ماشینی خشکشویی مبلمان، موکت، تشک اتومبیل، تشک خوشخواب،پتو و ملحفه و پشتی

شنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۶، ۰۳:۱۲ ب.ظ

قالیشویی و معرفی نقوش انحصاری فرشهای بولوردی

اعلاشویی-قالیشویی-شستشوی فرش- قالیشویی آنلاین-قالیشویی تهران-قالیشویی کرج

قالیشویی و معرفی نقوش انحصاری فرشهای بولوردی

قالیشویی و معرفی نقوش انحصاری فرشهای بولوردی. در این مقاله از کارخانه قالیشویی ادیب، قالیشویی آنلاین، به معرفی نقوش انحصاری فرشهای بولوردی می پردازیم.

ترنج بولوردی:

قالی بولوردی بدون ترنج دیده نشده است و آن ترنج لوزی شکلی است با اضلاع دندانه ای که لوزی دیگری را با خطوط ساده در خود جای داده است در دو سر ابتدا و انتهای لوزی دو قبه گنبدی شکل با خطوط دندانه داد قرار دارد. و فاصله میان دو لوزی متحدالمرکز را نقشهای تجریدی تیر و کمان پر کرده است تعداد ترنجهای انی قالییچه ها نسبت به بزرگی آنها از یک تا ۵ ترنج در تغییر است.

درخت بولوردی:

این نقش نشانه اشتباه ناپذیری در قالیهای بولوردی است. شاخه های راست و افقی به تناسب اندازه کم و زیاد می شوند. گوی اینکه کمتر از سه ردیف پیش از چهار ردیف دیده نشده است شاخه های بالای بر خلاف شاخه های راست و افقی پایین پیچ و خم دار و شبیه خرطوم

حاشیه لوزی:

از قدیمی ترین حاشیه های بولوردی است که زنجیره ای از لوزی های متحدالشکل را در بر می گیرید و هر یک از آنها چهار لوزی کوچکتر به صورت قرینه در طرفین بالا و پایین جای داده است.

حاشیه دسته گلی:

در این مورد به سختی می توانی تشخیص داد قصد بافنده از این نقش چه بوده است بوته تیغ دار بوستان یا پیکر باستانی گاو بالدار یا دسته گلی تجرید یافته آنچه مسلم است نقش ابتدایی این چنین نبوده و به تدریج تکامل یافته است.

برگ رضی یا چناری:

از جمله زیباترین نقشهای تجریدی قالیچه های بولوردی است که بیشتر در حاشیه و همراه با زنجیر ساقه های و شاخه های دندانه دار به کار می رود این نقش به صورت برگ درخت و گاه درختی گلدار در متن قالی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

نقش لاله:اعلاشویی-قالیشویی-شستشوی فرش- قالیشویی آنلاین-قالیشویی تهران-قالیشویی کرج

این نقش بیشتر از باز و بسته بافته می شود نقش لاله بسته شباهت زیادی به نقل بادبزنی دارد. نقش لاله باز بیشتر تداعی گر برش عمودی از نیلوفر ویا لاله است. این دو نقش به صورتهای دیگر در قالی های قفقاز کاربرد فراوان دارد. لیکن بدین حالت تنها در قالی های بولوردی مورد استفاده است.

نقش سه لوزی:

جایگزینی آگاهانه لوزیهای در کنار یکدیگر که لوزیها متحدالمرکز را نیز در درون خود جای داده اند به راحتی بخش شاقولی شکل از درهای مشبک چوبی قدیم را با شیشه های رنگارنگ در چشم جلوه گر می سازد بخصوص که هر یک از لوزیها نیز به رنگ متفاوت است.

قالیشویی فرش بولوردی:

فرش های بولوردی بسیار خاص و زیبا هستند. نقوش و سادگی این فرشها چشم نواز، چشم هر بیننده ای است. برای قالیشویی فرش بولوردی حتما به قالیشویی مجاز، یا قالیشویی آنلاین مراجعه نمایید. و از خدمات اعلاشویی و شستشوی فرش های دستباف استفاده نمایید.

 

مشتریان عزیز در نظر داشته باشید. که خدمات آنلاین قالی شویی از قبیل قالیشویی آنلاین و مبل شویی و خشکشویی مبلمان آنلاین با ۲۰% تخفیف ارائه می گردد. ارائه خدمات ما در سراسر تهران صورت می گیرد.
شعبه قالیشویی کرج و قالیشویی تبریز ما آماده برای ارائه خدمات به شما دوستان عزیز می باشد.

….. دپارتمان تحقیق و توسعه شرکت قالیشویی ادیب

 

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی