کارخانه قالیشویی ادیب

تلفن چهار رقمی ویژه۴۷۰۴

کارخانه قالیشویی ادیب

تلفن چهار رقمی ویژه۴۷۰۴

شستشوی انواع فرشهای اعلاء، ابریشم،گل ابریشم و ماشینی خشکشویی مبلمان، موکت، تشک اتومبیل، تشک خوشخواب،پتو و ملحفه و پشتی

پنجشنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۲۸ ب.ظ

گلیم قشقایی و قالیشویی آن

اعلاشویی-قالیشویی-شستشوی فرش- قالیشویی آنلاین-قالیشویی تهران-قالیشویی کرج

گلیم قشقایی و قالیشویی آن

گلیم قشقایی و قالیشویی آن چگونه است؟ این مقاله از کارخانه قالیشویی ادیب (قالیشویی آنلاین) را بخوانید. تا با ویژگی های گلیم قشقایی و قالیشویی آن بیشتر آشنا شوید.

برای دیدن مقاله گلیم و فرش خمسه و قالیشویی آن کلیک کنید.

برای دیدن مقاله گلیم شیریکی پیچ و قالیشویی آن کلیک کنید.

برای دیدن مقاله گلیم بلوچ و قالیشویی آن کلیک کنید.

برای دیدن مقاله گلیم چیست و قالیشویی گلیم چگونه است؟ کلیک کنید.

برای دیند مقاله فرش قشقایی و قالیشویی آن کلیک کنید.

گلیم بافان قشقایی:

هنر و صنعت بافندگی فارس در وهله نخست, هنری عشایری و در وهله دوم هنری روستایی است که وابستگی به عشایر دارد. عشایر فارس بویژه قشقائیها و ایل خمسه بیش از دیگر عشایر به این هنر اشتغال دارند و روستائیان که در مسیر این ایل ها زندگی می کنند نیز به کار تولید قالی و سایر دستبافت ها مبادرت می کنند. فرش بافان این استان معمولاً دست بافت های خود را نه به عنوان یک کالای تجارتی بلکه برای خود تولید می کنند و چون دنباله رو نوسانات بازار فرش نیستند, طرح های آنها دارای رنگ آمیزی و طراوت خاصی است. البته در سالهای اخیر بافندگان عشایری به بافتن فرش برای فروش و به سلیقه مصرف کنندگان روی آورده اند. لیکن غالباً همان ذهنی بافی و رنگهای مرسوم پیشینیان خود را ادامه می دهند

جنس گلیم قشقایی:

اعلاشویی-قالیشویی-شستشوی فرش- قالیشویی آنلاین-قالیشویی تهران-قالیشویی کرج

جنس گلیم قشقایی نیز مانند سایر گلیم ها از پشم است. پشم های گلیم قشقایی، از گوسفندان آنها تهیه می شود.

نقوش گلیم قشقایی:

برای بافت گلیم معمولاً از نقشه استفاده نمی کنند. نقشه های گلیم قشقایی ذهنی می باشند. و به طور کلی از طرح هایی استفاده می شود. که از نسل های گذشته به حال انتقال یافته و تغییرات جزیی در همان چهارچوب آداب و رسوم موجود در منطقه است. البته در سالهای اخیر با راه یافتن گلیم بافی به مناطق شهری و روستایی استفاده از نقشه تا حدودی درگلیم بافی رایج شده است. این نقوش سادگی و زیبایی خاصی دارند. نقوش هندسی پر کابرددر گلیم قشقایی مانند: هشت ضلعی، ستاره هشت پره تصاویر طاووس، بز، آهو…

رنگ گلیم قشقایی:

رنگ های تند و شاد از ویژگی های گلیم قشقایی است اما رنگ های متضادی نیز در کنار رنگ های قرمز و زرد به کار می رود. برای رنگرزی نخ های پشمی مورد مصرف در پود گلیم از رنگهای گیاهی یا رنگهای شیمیایی استفاده می شود. گلیم های قشقایی نه تنها در ایران که در سطح جهان نیز به واسطه اصالت نقش ها و رنگ های زیبا و کیفیت ممتاز بافت مشهور است.

قالیشویی گلیم قشقایی:

اعلاشویی-قالیشویی-شستشوی فرش- قالیشویی آنلاین-قالیشویی تهران-قالیشویی کرج

همانطور که ذکر شد. گلیم قشقایی از جنس پشم بوده و اغلب با مواد طبیعی رنگ می شود. قالیشویی (شستشوی فرش) این گلیم ها بسیار مهم است. تا پس از شستشو گلیم، خشک و سفت نشود. بسیار مهم است این گلیم ها با شامپو فرش درجه یک و مواد نرم کننده شسته شود. برای قالیشویی این گلیم ها میتوانید به قالیشویی یا قالیشویی آنلاین ادیب مراجعه نمایید و از خدمات اعلاشویی و شستشوی گلیم استفاده نمایید.

 

توجه: اگر به قالیشویی، قالی شویی، شستشوی فرش، شستشوی مبل. خشکشویی مبلمان، اعلاشویی، اعلا شویی، شستشوی خوشخواب و … نیاز دارید. به قالیشویی  یا قالیشویی آنلاین مراجعه کنید. و از خدمات اعلاشویی یا اعلا شویی استفاده کنید. تا فرش شما با دستگاه های مخصوص شسته شود. گلیم قشقایی و قالیشویی آن.

مشتریان عزیز در نظر داشته باشید. که خدمات آنلاین قالی شویی از قبیل قالیشویی آنلاین و مبل شویی و خشکشویی مبلمان آنلاین با ۲۰% تخفیف ارائه می گردد .ارائه خدمات ما در سراسر تهران صورت می گیرد.
شعبه قالیشویی کرج ما آماده برای ارائه خدمات به شما دوستان عزیز می باشد .

….. دپارتمان تحقیق و توسعه شرکت قالیشویی ادیب

 

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی