کارخانه قالیشویی ادیب

تلفن چهار رقمی ویژه۴۷۰۴

کارخانه قالیشویی ادیب

تلفن چهار رقمی ویژه۴۷۰۴

شستشوی انواع فرشهای اعلاء، ابریشم،گل ابریشم و ماشینی خشکشویی مبلمان، موکت، تشک اتومبیل، تشک خوشخواب،پتو و ملحفه و پشتی

چهارشنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۶، ۰۲:۵۶ ب.ظ

فرش قشقایی و قالیشویی آن

اعلاشویی-قالیشویی-شستشوی فرش- قالیشویی آنلاین-قالیشویی تهران-قالیشویی کرج

فرش قشقایی و قالیشویی آن

فرش قشقایی و قالیشویی آن چگونه است؟ این مقاله از کارخانه قالیشویی ادیب ( قالیشویی آنلاین) را بخوانید. تا با فرش قشقایی و قالیشویی آن بیشتر آشنا شوید.

هنر قالیبافی در عشایر قشقایی به دست زنان انجام می شود. از گذشته تا کنون قالی بافی عشایر از مرحله ابتدایی تا آخرین مرحله به دست زنان صورت می گیرد.

اکثر قالیچه های ایلات خمسه کار تیره عرب و باصری است. قالیچه های این دو تیره دارای طرح های متنوع و فارسی باف است و سراسر از پشم تهیه می شود. روستائیان فارس نیز هر سال تعداد زیادی قالیچه می بافند. این روستائیان که پیشینه ایلی و چوپانی دارند همانند عشایر از دارهای افقی استفاده می کنند. ولی قالیچه های آنها از نظر جنس مرغوبیت قالیچه های ایلات را ندارد.

 

نقوش فرش قشقایی:

فرش های قشقایی معمولاً به طریق «ذهنی بافی» بافته می شود. این نقشه های ذهنی نوعی بازآفرینی سنتی است که از نسل های پیشین به امروزیان رسیده است. بافندگان ایلی همان نقوش را تکرار می کنند بدون آنکه از نقشه استفاده کنند. از این رو معمولاً هیچ دو فرشی کاملاً و عیناً شبیه یکدیگر نیست. بافندگان تازه کار از سرمشق هایی کمک می گیرند. که «حور» نامیده می شود. بافندگان قشقایی این سرمشق ها را که یک یک نقش مایه ها و نگاره های اصلی بر آن بافته شده است. «دستور» می گویند. رنگ قالی های قشقایی کاملاً به سلیقه و خواست بافنده ارتباط دارد.

نکته مهم در مورد فرش قشقایی این است. که در این طرح‌ها قرینه بودن بی معناست وحتی همین ویژگی وسادگی نقوش ازعوامل اصلی زیبایی طرح‌های این گروه می‌باشد.

 

ویژگی های فرش قشقایی:اعلاشویی-قالیشویی-شستشوی فرش- قالیشویی آنلاین-قالیشویی تهران-قالیشویی کرج

قالی های فارس اکثراً نرم و تا اندازه ای ظریف و نازک هستند. و وجه تمایز آنها با سایر فرش ها نیز همین صفات است. گره در قالی های فارس هم به صورت متقارن (ترکی) و هم به صورت نامتقارن (فارسی) استفاده می شود. بافت قالی در اکثر مناطق عشایری و روستایی استان فارس رواج دارد. و افزون بر مناطقی که ایل قشقایی در آن اسکان دارند. قالی بافی در دیگر شهرها و روستاهای استان منجمله در آباده و شیراز و فسا نیز مرسوم و متداول است.

دارقالیبافی عشایر:

دار قالی ایل قشقایی مانند سایر عشایر افقی است. و بافنده برای بافتن بر روی زمین می نشیند. بیشتر دارهای روستایی نیز افقی و گاه عمودی است. علت استفاده عشایر از دار افقی به این دلیل است که با زندگی کوچ نشینی آنها هماهنگی داشته و حمل آن بر پشت چارپایان به سهولت انجام می گیرد.

 

ویژگی‌های رنگرزی و رنگبندی :

کهن‌ترین فرش‌های قشقایی، بیش از هشت رنگ متمایز ندارد و تنها در فرش‌هایی که اواخر قرن دوازدهم هجری به بعد بافته شده، تعداد رنگ‌ها از ده رنگ تجاوز می‌کند .

در اواسط قرن سیزدهم به چهارده رنگ می‌رسد. پیداست که قشقایی‌ها تا اواخرقرن دوازدهم هجری به راز پاره‌ای از رنگ‌ها، خاصه قرمزهای سرخرنگ گلی‌فام، پی نبرده بوده‌اند.

از نیمه اول قرن سیزدهم، رفته رفته، رنگ‌های نویافته، خاصه آن طلایی فاخر و سبزهای خرم و سرخ‌های آتشین، دردستبافت‌های ظریف و ریزبافت  راه پیدا می‌کنند.

رنگ اصلی فرش قشقایی:اعلاشویی-قالیشویی-شستشوی فرش- قالیشویی آنلاین-قالیشویی تهران-قالیشویی کرج

باید دانست که رنگ قرمز تند سرخ‌فام (معروف به رنگ گلی) در هنر فرشبافی قشقایی یک رنگ اساسی است. این قرمز سرخ‌فام، بیشتر در رنگ‌آمیزی ترنج‌ها بکار می‌رود. و گاه نیز لچک‌ها و زمینه فرش را به این رنگ در می‌آورند. لیکن کاربرد آن در حاشیه کمیاب است. برای رنگ‌آمیزی متن و زمینه قالی، گرامی‌ترین رنگ نزد قشقایی‌ها آبی فیروزه‌ای و پس از آن سبز و نیز رنگ سفید است. نفیس‌ترین قالیچه‌ها، یکی از این سه رنگ و کمتر از همه سبز را در متن خود دارد. پس از اینها، و البته بیش از همه رنگ سرمه‌ای است. که در دستبافت‌های ممتاز، بسیار ژرف و یکدست و صاف و زلال است.

قالیشویی فرش قشقایی:

اگر آشنایی با فرش دستباف داشته باشید. بدون شک ارزش بالای فرش قشقایی را میدانید. فرش ساروق یکی از با ارزش ترین فرش ها می باشد. بی شک قالیشویی  (شستشوی فرش) فرش قشقایی از اهمیت بالایی برخوردار است. و باید توسط کارشناس قالیشویی انجام شود . تا از ارزش این فرش ها کاسته نشود. پیشنهاد قالیشویی برای شستشوی فرش قشقایی اعلاشویی (اعلا شویی) است. قبل از انجام قالیشویی برای فرش قشقایی از اعتبار کارخانه قالیشویی اطمینان حاصل فرمایید. کارخانه قالیشویی ادیب با بیش از ۵۷ سال تجربه درخشان در امر قالیشویی، قالیشویی فرش با ارزش قشقایی را به نحو احسن با ضمانتنامه کتبی انجام می دهد.

 

توجه: اگر به قالیشویی، قالی شویی، شستشوی فرش، شستشوی مبل. خشکشویی مبلمان، اعلاشویی، اعلا شویی، شستشوی خوشخواب و … نیاز دارید. به قالیشویی  یا قالیشویی آنلاین مراجعه کنید. و از خدمات اعلاشویی یا اعلا شویی استفاده کنید. تا فرش شما با دستگاه های مخصوص شسته شود. فرش قشقایی و قالیشویی آن.

مشتریان عزیز در نظر داشته باشید. که خدمات آنلاین قالی شویی از قبیل قالیشویی آنلاین و مبل شویی و خشکشویی مبلمان آنلاین با ۲۰% تخفیف ارائه می گردد .ارائه خدمات ما در سراسر تهران صورت می گیرد.
شعبه قالیشویی کرج ما آماده برای ارائه خدمات به شما دوستان عزیز می باشد .

….. دپارتمان تحقیق و توسعه شرکت قالیشویی ادیب

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی