کارخانه قالیشویی ادیب

تلفن چهار رقمی ویژه۴۷۰۴

کارخانه قالیشویی ادیب

تلفن چهار رقمی ویژه۴۷۰۴

شستشوی انواع فرشهای اعلاء، ابریشم،گل ابریشم و ماشینی خشکشویی مبلمان، موکت، تشک اتومبیل، تشک خوشخواب،پتو و ملحفه و پشتی

اعلاشویی-قالیشویی-شستشوی فرش- قالیشویی آنلاین-قالیشویی تهران-قالیشویی کرج

کپسولهایی با قابلیت کنترل دما و تاثیر آن بر صنعت فرش

کپسولهایی با قابلیت کنترل دما و تاثیر آن بر صنعت فرش چگونه اند؟ این مقاله از کارخانه قالیشویی ادیب (قالیشویی آنلاین) را بخوانید. تا با کپسولهایی با قابلیت کنترل دما و تاثیر آن بر صنعت فرش بیشتر آشنا شوید.

نخ هایی که حاوی کپسول های کوچکی است. و امکان کنترل دما در بازه ای را دارد. در آینده نه تنها میتواند صنعت پوشاک را متحول کند. بلکه میتواند صنعت فرش را زیرو رو کند. فرش هایی که با این نخ ها بافته شده باشند. میتواند خانه را در فصول سرد بسیار گرم نگهدارند. و مصرف انرژی را کاهش دهند.

طراحی کپسول هایی با قابلیت کنترل دما:

دانشمندان اخیرا کپسول های کوچکی را طراحی کرده اند. که قادرند گرما را جذب و و در مواقع نیاز آزاد نمایند. این کپسول ها را می توان به صورت دائمی به بافت پارچه ها چسباند. این نانوکپسول ها که هزاران برابر کوچک تر از قطر موی انسان هستند. از نشاسته ساخته شده اند. و با ذرات ریزی از یک ماده چسبناک نیز پر شده اند.

ویژگی های این کپسول ها:

 

اعلاشویی-قالیشویی-شستشوی فرش- قالیشویی آنلاین-قالیشویی تهران-قالیشویی کرج

ماده چسبناکی که به آن اشاره کردیم. نیز به گونه ای طراحی شده که با دریافت حرارت بدن انسان ذوب می شود. تا کاربر احساس گرما کند. این ماده حرارت را جذب می کند. و هر زمان که خنک می شود. حرارت یاد شده را آزاد می نماید. و مجددا به حالت جامد در می آید.

این تکنولوژی برای تهیه لباس ورزشکاران شروع شد. اما این تکنولوژی میتواند کاربردهای بسیاری از جمله در صنعت فرش و موکت داشته باشد.

این تکنولوژی حداکثر ظرف سه سال آینده به صورت تجاری در می آید.

تولید تجاری این محصول:

دکتر کارلا سیلوا پژوهشگر ارشد این پروژه در مرکز نانوتکنولوژی و مواد هوشمند در پرتغال در این باره ابراز امیدواری کرده. که تکنولوژی ابداعی تیمش حداکثر ظرف سه سال آینده به صورت تجاری در می آید.

 

کار برد این محصول:

به گفته وی این نوع پارچه ها بیشتر برای آن دسته از افرادی مناسب خواهند بود. که نمی توانند دمای بدنشان را کنترل کنند و کودکان و افراد مسن همگی در این گروه جای می گیرند. همینطور به نظر میرسد این کپسول های برای کفپوش ها مانند فرش و موکت بسیار مناسب باشد.

عملکرد فناوری یاد شده نیز دقیقا مشابه عرق انسان است؛ مایعی که روی سطح پوست می نشیند و با تبخیر شدنش حجم بالایی از حرارت بدن را جذب می نماید.

نانوکپسول ها:

همانطور که اشاره کردیم دکتر سیلوا و تیمش فرایندی را توسعه داده اند که در آن ذرات نوعی ماده مومی شکل نظیر پارافین درون پوسته های خالی نشاسته با ابعاد ۱۰۰ نانومتر محصور می شوند. در ادامه ماده مومی درون این نانوکپسول ها به دام می افتد و نمی تواند نجات پیدا کند اما با گرم شدن و سرد شدن پیاپی مرتبا از حالت جامد به مایع و بالعکس تغییر شکل می دهد.

این محققان که بودجه پژوهش خود را از اتحادیه اروپا دریافت کرده اند. دریافته اند که می توانند ماده مومی را به نحوی طراحی نمایند که با دمای بدن انسان ذوب و مجددا جامد شود.

این یعنی اگر پوست فرد استفاده کننده بیش از اندازه داغ شود موم حرارت اضافه را با تغییر شکل پیدا کردن از جامد به مایع جذب خود میکند. و اگر دمای آن افت نماید با آزاد کردن حرارت به شکل جامد در می آید.

شستشوی فرش یا پارچه حاوی کپسول:

اعلاشویی-قالیشویی-شستشوی فرش- قالیشویی آنلاین-قالیشویی تهران-قالیشویی کرج

دکتر سیلوا اعلام کرده که نانوکپسول های یاد شده به صورت شیمیایی قابلیت برقراری پیوند با شمار زیادی از بافت ها و پارچه ها را دارند. و می توانند برای همیشه به آنها متصل بمانند و حتی در زمان شستشو از پارچه جدا نشود. این امر موجب میشود در صورتیکه فرشهایی با این کپسول ها بافته شد. مصرف کننده با خیال راحت به قالیشویی ( شستشوی فرش) مراجعه کند.و از بابت کثیف شدن آن نگرانی نداشته باشد. زیرا نانوکپسول ها از طریق پیوندهای کوالانسی به بافت ها متصل می شوند. که این پیوند قوی ترین در طبیعت محسوب میشود.

بنابراین وقتی نانوکپسول ها مملو از موادی می شوند که خواصشان را براساس دمای بدن انسان تغییر می دهند قادر خواهند بود که کاربر را با جذب انرژی (یعنی ذوب شدن ماده اصلی) خنک و در مواقع نیاز با آزاد کردن انرژی گرم کنند.

 

توجه: اگر به قالیشویی، قالی شویی، شستشوی فرش، شستشوی مبل. خشکشویی مبلمان، اعلاشویی، اعلا شویی، شستشوی خوشخواب و … نیاز دارید. به قالیشویی  یا قالیشویی آنلاین مراجعه کنید. و از خدمات اعلاشویی یا اعلا شویی استفاده کنید. تا فرش شما با دستگاه های مخصوص شسته شود.

مشتریان عزیز در نظر داشته باشید. که خدمات آنلاین قالی شویی از قبیل قالیشویی آنلاین و مبل شویی و خشکشویی مبلمان آنلاین با ۲۰% تخفیف ارائه می گردد .ارائه خدمات ما در سراسر تهران صورت می گیرد.
شعبه قالیشویی کرج ما آماده برای ارائه خدمات به شما دوستان عزیز می باشد .

….. دپارتمان تحقیق و توسعه شرکت قالیشویی ادیب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی