کارخانه قالیشویی ادیب

تلفن چهار رقمی ویژه۴۷۰۴

کارخانه قالیشویی ادیب

تلفن چهار رقمی ویژه۴۷۰۴

شستشوی انواع فرشهای اعلاء، ابریشم،گل ابریشم و ماشینی خشکشویی مبلمان، موکت، تشک اتومبیل، تشک خوشخواب،پتو و ملحفه و پشتی

يكشنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۶، ۰۱:۰۵ ب.ظ

ویژگی های فرش خراسان و قالیشویی آن

اعلاشویی-قالیشویی-شستشوی فرش- قالیشویی آنلاین-قالیشویی تهران-قالیشویی کرج

ویژگی های فرش خراسان و قالیشویی آن

ویژگی های فرش خراسان و قالیشویی آن چیست؟ فرش خراسان قدمت دیرینه دارد. خراسان از گذشته یکی از مراکز قالیبافی در ایران بوده است. این مقاله از کارخانه قالیشویی ادیب ( قالیشویی آنلاین) را بخوانید. تا با ویژگی های فرش خراسان و قالیشویی آن بیشتر آشنا شوید.

شناخت فرش:

با برگرداندن قالی متوجه یک ویژگی فنی آن می‌شویم. که به راحتی امکان شناخت قالی‌های قدیم و  جدید خراسان را فراهم می‌کند.

بافت فرش خراسان:

اعلاشویی-قالیشویی-شستشوی فرش- قالیشویی آنلاین-قالیشویی تهران-قالیشویی کرج

در فرش خراسان به فاصله ۵ تا ۷ رج گره چندین خطوط افقی می‌بینیم. این گره ها که کاملا واضح‌اند و ناشی از بازی خاص پودند. بطور معمول پود به صورت کشیده، پس از هر رج از گره‌ها، یکبار از بین تارها عبور می‌کند.

گره های فرش خراسان:

گره‌هایی که در فرش خراسان بکار برده می‌شوند. از نوع فارسی باف (سنه) است.  تراکم آنها از ۸۰۰ تا ۲۰۰۰ گره در دسی ‌متر مربع تغییر می‌کند. نخ‌های تار و پود معمولا پنبه‌ای است.

فرش خراسان نرم است. بیشتر ریزباف است یعنی اگر به ‌آن دست بزنید. قالی زیر دست سفت و خشن نمی‌آید. «پرز»بلند دارد.

جنس فرش خراسان:

پشمی که در فرش خراسان بکار رفته نرم و شفاف است. این پشم در مقایسه با پشم‌هایی با کیفیت دیگر، ظاهرا تمایل بیشتری به فرسوده شدن دارد. هر چند که از اصل، پرزهای این قالی با ارتفاع متوسطی قیچی خورده‌اند ولی به نظر بسیار کوتاه می‌رسند. این امر ناشی از ریسندگی پشمی است که از پشم چینی پاییزه بدست آمده است. به همین علت نگهداری و قالیشویی این فرشها بسیار مهم است. تا طول عمر فرش خراسان بیشتر شود.

 

نقوش فرش خراسان:

اعلاشویی-قالیشویی-شستشوی فرش- قالیشویی آنلاین-قالیشویی تهران-قالیشویی کرج

برخی از فرش های به جا مانده از دوره تیموریان مینیاتورهای زیباست. بیانگر اوضاع و احوال اجتماعی و هنری زمان خود می باشند. این تصاویر انواع قالیها با نقوش متعدد دایم. از هندسی و حتی نقوش لچک ک و ترنج های امروزی و اسلیمی های زیبا دیده می شود. خطوط هندسی جز از حاشیه اش کمتر در آن بکار می‌رود. طرح قالی‌های این استان اصیل و بومی است. رنگهای تیره بیشترموردعلاقه قالیباف خراسانی است.

قالیشویی فرش خراسان:

همانطور که در بالا ذکر شد. فرش خراسان دارای پشم لطیف و نرم است. به همین جهت قالیشویی آن بسیار مهم است. که با دستگاه های مخصوص شسته شود. تا در حین شستشوی فرش خراسان، پرز های آن آسیب نبیند. به همین جهت قالیشویی (شستشوی فرش) باید زیر نظر استاد قالیشویی  با شامپو های صنعتی انجام شود. تا فرش خراسان آسیب نبیند و پس از شستشو، فرش نرم و لطیف باشد.

 

توجه: اگر به قالیشویی، قالی شویی، شستشوی فرش، شستشوی مبل، خشکشویی مبلمان، اعلاشویی، اعلا شویی، شستشوی خوشخواب و … نیاز دارید. به قالیشویی  یا قالیشویی آنلاین مراجعه کنید. و از خدمات اعلاشویی یا اعلا شویی استفاده کنید. تا فرش شما با دستگاه های مخصوص شسته شود. ویژگی های فرش خراسان و قالیشویی آن.

مشتریان عزیز در نظر داشته باشید. که خدمات آنلاین قالی شویی از قبیل قالیشویی آنلاین و مبل شویی و خشکشویی مبلمان آنلاین با ۲۰% تخفیف ارائه می گردد .ارائه خدمات ما در سراسر تهران صورت می گیرد.
شعبه قالیشویی کرج ما آماده برای ارائه خدمات به شما دوستان عزیز می باشد .

….. دپارتمان تحقیق و توسعه شرکت قالیشویی ادیب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی