کارخانه قالیشویی ادیب

تلفن چهار رقمی ویژه۴۷۰۴

کارخانه قالیشویی ادیب

تلفن چهار رقمی ویژه۴۷۰۴

شستشوی انواع فرشهای اعلاء، ابریشم،گل ابریشم و ماشینی خشکشویی مبلمان، موکت، تشک اتومبیل، تشک خوشخواب،پتو و ملحفه و پشتی

يكشنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۶، ۰۱:۰۱ ب.ظ

معرفی فرش اردکان و قالیشویی آن

معرفی فرش اردکان و قالیشویی آن-اعلاشویی-قالیشویی-شستشوی فرش- قالیشویی آنلاین

معرفی فرش اردکان و قالیشویی آن

معرفی فرش اردکان و قالیشویی آن. حتما شما هم نام فرش اردکان را شنیده اید. در این مقاله قصد داریم به معرفی فرش اردکان و قالیشویی آن بپردازیم. این مقاله را تا انتها بخوانید تا بیشتر با فرش اردکان آشنا شوید.

گذشته صنعت فرش اردکان:

تا قرن گذشته صنایع دستی شاخص اردکان زنجیربافی، زیلوبافی و کرباسبافی بوده است. اما در اوایل قرن اخیر هنر صنعت قالیبافی وارد اردکان شد. یعنی حدود سالهای ۱۳۰۵-۱۳۰۰؛یعنی قدمت قالی اردکان کمتر از یک قرن است. اما در این زمان کم به دلیل بافت خوب فرش اردکان توانست جایگاه ویژه ای نه تنها در بازار ایران بلکه در بازار جهان پیدا کند.

فرش بافان اردکان:

اعلاشویی-قالیشویی-شستشوی فرش- قالیشویی آنلاین

شاید جالب باشد که بدانید برعکس سایر مناطق ایران قالیبافی در اردکان توسط مردان آغاز شد. و جز مشاغل مردانه بود. اما با گذر زمان  پای زنان و دختران  در پشت دار قالی باز شد. و مردان جای خود را کاملا به آنها دادند.

 نوع بافت فرش اردکان:

اعلاشویی-قالیشویی-شستشوی فرش- قالیشویی آنلاین

همانطور که در مقالات قبلی فرش توضیح دادیم. فرش ها به سه دسته تقسیم می شوند: ۱-قالی های شهری۲-قالی های روستایی ۳-قالی های عشایری

برای شناخت خصوصیات بهتر فرش اردکان باید بدانید که این فرش ها در کدام دسته هستند. فرش اردکان در رده فرش های شهری به حساب می آید واز نوع فارسی باف است.

رنگ های فرش اردکان:

برعکس فرش های قم یا نائین، تعداد رنگها از قدیم تا به امروز از ۱۶یا ۱۷ رنگ بالاتر نمی رود؛ رنگبندی های مختلف در زمینه های لاکی، کرم، سبز، مسی وسرمه ای می باشد.

در آغاز قالیبافان اردکان زیر نظر اساتید قالیبافی از کرمان و یا یزدی هایی که خود زیر نظر کرمانی ها کار می کردند قالیبافی را آغاز کردند. و به همین علت نقش های اولیه فرش اردکان، طرح های کرمان بوده است. پس از گذشت زمانی کوتاه طرح فرش کاشان نیز به طرح های فرش اردکان اضافه شد.

فرش اردکان عرصه ی رقابت طرح های کاشان و نایین بود. این رقابت چند سالی طول کشید تا اینکه طرح های کاشان توانست. تقریبا ۹۰ درصد دارهای قالی اردکان را از آن خود کند. قالی کاشان شد پدر خوانده ی قالی اردکان و او را زیر پروبال خود گرفت.

 قالیشویی فرش اردکان:

 

اعلاشویی-قالیشویی-شستشوی فرش- قالیشویی آنلاین

فرش های اردکان به علت خاص بودن، نیاز به قالیشویی و توجه ویژه هنگام شستشوی فرش دارند. بسیار مهم است که هنگام قالیشویی فرش اردکان از موادشویی استفاده نشود. زیرا موادشویی موجب پوسیدگی و با گذشت زمان پارگی متن فرش می شود.

 

نکته: اگر خود امکان قالیشویی یا شستشوی فرش اردکان را ندارید می توانید به قالیشویی یا قالیشویی آنلاین  ادیب مراجعه کنید و از خدمات شستشیوی  فرش استفاده کنید تا با بالاترین کیفیت شسته شود. همچنین در صورت نیاز می توانید از خدمات قالیشویی یا اعلاشویی (اعلا شویی) انواع فرشهای اردکان نیز بهره مند شوید.

مشتریان عزیز در نظر داشته باشید که قالیشویی ادیب، اولین قالیشویی تهران، خدمات آنلاین قالی شویی از قبیل قالیشویی آنلاین و مبل شویی و خشکشویی مبلمان آنلاین با ۲۰% تخفیف ارائه می گردد. ارائه خدمات ما در سراسر تهران صورت می گیرد.
شعبه قالیشویی کرج ما آماده برای ارائه خدمات به شما دوستان عزیز می باشد .

….. دپارتمان تحقیق و توسعه شرکت قالیشویی ادیب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی