کارخانه قالیشویی ادیب

تلفن چهار رقمی ویژه۴۷۰۴

کارخانه قالیشویی ادیب

تلفن چهار رقمی ویژه۴۷۰۴

شستشوی انواع فرشهای اعلاء، ابریشم،گل ابریشم و ماشینی خشکشویی مبلمان، موکت، تشک اتومبیل، تشک خوشخواب،پتو و ملحفه و پشتی

چهارشنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۴۸ ب.ظ

تاریخچه فرش ماشینی در ایران

اعلاشویی-قالیشویی-شستشوی فرش- قالیشویی آنلاین

تاریخچه فرش ماشینی در ایران

امروزه کمتر کسی است که فرش ماشینی در منزل خود نداشته باشد. به همین علت در این مقاله قصد داریم به معرفی تاریخچه فرش ماشین در ایران و نحوه قالیشویی و شستشوی فرش های ماشینی بپردازیم.

عمر فرش ماشینی:

هرچند قدمت فرش دستباف در ایران بسیار قدیمی بوده و آغاز آن دقیقا مشخص نیست اما تاریخچه فرش ماشینی در ایران عمری در حدود ۴۰ سال است.

اولین فرش ماشینی:

با انقلاب صنعتی و صنعتی شدن بسیاری از تولیدات، چرخه زمانی تولیدات کوتاه شد. یکی از این تولیدات تولید و بافت فرش بود که چرخه طولانی و چند ماهه بافت فرش را به یک هفته و کمتر تقلیل داد.در ابتدای دهه ۵۰ اولین فرش ماشینی تولید داخل در کارخانه مخمل و ابریشم کاشان توسط ماشین‎های مخمل بافی ژاکارد و با الیاف مصنوعی براق و پرز نسبتا کوتاه و وزن سبک، بافته شد. همزمان با آن عده‎ای از تجار، فرش‎هایی با همین مشخصات و تا حدی مرغوب‎تر از کشور بلژیک وارد بازار ایران کردند و سلیقه ایرانی را با پدیده فرش ماشینی آشنا کردند.

اولین تولید کنندگان فرش ماشینی:

با مشاهده استقبال نسبتا مطلوبی که مردم از فرش ماشینی به عمل آوردند صاحبان گروه صنعتی بهشهر (خاندان لاجوردی) اقدام به تاسیس شرکت صنایع کاشان (فرش راوند) کردند که فعالیت آن در زمینه تولیدات مواد مرتبط با فرش و همچنین خود فرش ماشینی بود و اولین محصول آن در سال ۱۳۵۳ به بازار عرضه شد.اعلاشویی-قالیشویی-شستشوی فرش- قالیشویی آنلاین

این محصول با نمونه‎های قبلی کاملا متفاوت و شباهت‎های زیادی به فرش دستباف داشت که به ویژه نوع پشمی آن بسیار مورد اقبال عمومی قرار گرفت. پیرو آن شرکت‎های دیگری از جمله شرکت شهباف که بعدها به فرش گیلان تغییر نام داد و همچنین شرکت‎های فرش پارس و مولن روژ (نقش ایران) و فرش اکباتان تاسیس و به رقابت پرداختند. این امر تا اواخر سال ۵۷ به طور معمول ادامه داشت و شرکت‎های بزرگ تولیدکننده فرش با هم در حال رقابت بودند.

در سال ۵۷ تعدادی از متخصصان صنعت نساجی و دست‎اندرکاران صنعت فرش ماشینی و همچنین پاره‎ای از کارخانه‎داران که تا آن زمان در رشته‎های دیگر نساجی فعال بودند. به فکر ایجاد واحدهای جدید فرش ماشینی افتادند. و در گوشه و کنار کشور و با ماشین‎های مربوط به آن زمان مثل وندویل ALD61 و AL1 و TEXTIMA شروع به کار کردند و از همین جا بود که سیر تحول فرش ماشینی در ایران آغاز شد.

تحول اساسی فرش ماشینی:

آغاز تحول اساسی در صنعت فرش ماشینی در کشور از سال ۶۵ شروع شد که این سیر تحول موجب ایجاد بیش از ۱۶۰۰ واحد کوچک و بزرگ تولیدکننده فرش شد که در حال حاضر مشغول رقابتند.

قالیشویی فرش های ماشین:

با گسترش صنعت فرش های ماشینی این صنعت پیشرفت های بسیاری کرد که امروزه می توانیم تنوع های فرش های ماشینی چه از نظر جنس، ابعاد، طرح و نقوش را ببینیم. این گسترش موجب تنوع هایی در زمینه قالیشویی این فرش ها شده است. شاید شما هم شنیده باشید که فرشهای ماشینی جنس های آکرلیک و خشک تری دارند، و شستشوی این اجناس همانطور که در برچسب این فرش های زیبا درج شده با پودر انجام نمی شود. قالیشویی وشستشوی فرشهای ماشینی با پودر موجب خشک شدن متن و ریشه فرش شده و  موجب زرداب انداختن فرش در حین قالی شویی و پس از خشک شدن فرش می شود. و شستشوی این فرش ها حتما باید با شامپو فرش انجام شود؛ چه شامپو فرشهای معمولی و چه شامپو فرش های صنعتی برای شستشوی فرش های ماشینی توصیه می شود.

تثبیت رنگ در قالیشویی:اعلاشویی-قالیشویی-شستشوی فرش- قالیشویی آنلاین

برخی از فرش های ماشینی نیز رنگهایی استفاده شده که در هنگام شستشوی فرش رنگ پس می دهند. مانند فرشهای سورمه و تیره، و باید در هنگام قالیشویی این فرش ها حتما از مواد تثبیت رنگ استفاده شود. زیرا در غیر این صورت موجب رنگی شدن قسمت های روشن و بدشکل شدن فرش می شود.

 

توجه: اگر قالیشویی و شستشوی فرش ماشینی را ندارید کافیست به قالیشویی یا قالیشویی آنلاین ادیب مراجعه کنید و از خدمات اعلاشویی یا اعلا شویی فرش استفاده کنید.

مشتریان عزیز در نظر داشته باشید کارخانه قالیشویی ادیب، اولین قالیشویی تهران؛ خدمات آنلاین قالی شویی از قبیل قالیشویی آنلاین و مبل شویی و خشکشویی مبلمان آنلاین با ۲۰% تخفیف ارائه می گردد .ارائه خدمات ما در سراسر تهران صورت می گیرد.
شعبه قالیشویی کرج ما آماده برای ارائه خدمات به شما دوستان عزیز می باشد  .

….. دپارتمان تحقیق و توسعه شرکت قالیشویی ادیب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی