کارخانه قالیشویی ادیب

تلفن چهار رقمی ویژه۴۷۰۴

کارخانه قالیشویی ادیب

تلفن چهار رقمی ویژه۴۷۰۴

شستشوی انواع فرشهای اعلاء، ابریشم،گل ابریشم و ماشینی خشکشویی مبلمان، موکت، تشک اتومبیل، تشک خوشخواب،پتو و ملحفه و پشتی

يكشنبه, ۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۴۳ ب.ظ

شستشوی فرش – خون خشک شده

بدون نظر   ویرایش

اعلاشویی-قالیشویی-شستشوی فرش- قالیشویی آنلاین

شستشوی فرش – خون خشک شده

قالیشویی لکه خون گاه بسیار دشوار است، لکه خون اگر خشک شود، از بین بردن آن مشکل آفرین خواهد شد. آگاه باشید که اقدام به موقع بهترین شانس برای احیای فرش شما بدون آسیب رساندن به آن می باشد. این مقاله را بخوانید تا خود به شستشوی فرش بپردازید.


از بین بردن لکه خون خشک شده

بخاطر داشته باشید که هرگونه روش شستشوی فرشی را ابتدا در مکانی خارج از دید تست نمایید . روش های شستشوی فرش زیر به اندازه کافی قوی هستند و ممکن است به فرش شما آسیب برساند و باعث کم رنگ شدن فرش گردد. بدین منظور همیشه مواد و روش های شستشوی فرش را برای اولین بار در نقطه پنهان کوچکی از فرش خود تست نمایید. اجازه دهید که حداقل ۱۵دقیقه یا تازمانی که خشک شود , بر روی فرش بنشیند، سپس آن را به منظور اثرات آسیب تیک بزنید.

شستشوی فرش ها ابریشمی و پشمی:

فرش های ابریشمی و پشمی به زود آسیب دیدن معروفند و شما ممکن نیست حتی بخواهید ریسک تست آن را هم بپذیرید . بنابراین در این موارد بهتر است یک قالی شویی خوب را برای شستشوی فرش خود در نظر داشته باشید .
برس با یک چاقو کند (انتخابی ). با استفاده از یک چاقو کره خوری، لکه خشک شده خون را از روی الیاف فرش بتراشید. این روش یک نقطه شروع بر روی لکه های بزرگ به شما می دهد، اما ترفندی برای درمان کامل به خودی خود محسوب نمی شود. این روش برای فرش های گرانبها توصیه نمی شود.

شستشوی فرش با مواد تردکننده گوشت:

تردکننده گوشت بدون طعم را آماده نمایید. این ماده شیمیایی باعث شکسته شدن پروتئین موجود در لکه خون می شود و حذف آن را آسان تر می نماید . این مواد را با مقدار مساوی آب سرد نخلوط نمایید و سپس بر روی لکه بمالید . اجازه دهید تا ۲۵-۳۰ دقیقه بر روی فرش بنشیند ، سپس لکه را با یک حوله تمیز نمایید . یک قطره از مواد شوینده مایع را با آب سرد مخلوط نمایید و آبکشی نمایید.
توجه داشته باشید که از ترد کننده های طعم دار استفاده نکنید , چرا که می تواند لکه های جدید در فرش ایجاد نماید.
این مواد ممکن است الیاف فرش های ابریشمی یا پشمی را بشکند , چون این مواد حاوی پروتئین حیوانی می باشند.

شستشوی فرش با پراکسید هیدروژن:

how-to-remove-blood-stain-from-carpet-21243699

کمی پارچه را با پراکسید هیدروژن مرطوب نمایید، پراکسید هیدروژن رنگ الیاف فرش شما را روشن می کند, لکه را پنهان می نماید. لکه را با پراکسید هیدروژن ۳% مرطوب نمایید. اجازه دهید که در اتاقی با روشنایی خوب، خشک شود و به این ترتیب لکه بدون نیاز بیشتری برای شستشو , شکسته می شود.
این روشی خطرناک برای فرش هایی با رنگ تیره و یا فرش های رنگی می باشد، اما نسبت به استفاده از سفید کننده بسیار امن تر می باشد.
اکثر داروخانه ها پراکسید هیدروژن۳% را به فروش می رسانند. اگر محلول شما غلیظ تر است، محلول  را به اندازه محلول پراکسید هیدروژن ۳% رقیق نمایید (به عنوان مثال , یک قسمت از پراکسید هیدروژن ۹% را با دو قسمت از آب سرد مخلوط نمایید .)

شستشوی فرش با آمونیاک:

در شامپو، سپس آمونیاک خیس نمایید. آمونیاک بسیار مؤثر می باشد؛ اما ممکن است باعث بی رنگی فرش شما شود و به الیاف پشمی و ابریشمی آسیب برسان . هنگامیکه شما می توانید روش شستشوی فرش با آمونیاک را , توسط خود استفاده نمایید , آن تأثیرگذارتر از مواد شوینده معمولی به نظر می رسد , البته روش های زیر را در نظر داشته باشید .

شستشوی فرش با شامپو فرش:

۲قاشق غذاچای خوری (۱۰ میلی لیتر) شامپو و یا مواد شوینده مایع ظرفشویی را در ۱ فنجان (۲۴۰ میلی لیتر) آب مخلوط نمایید. سپس به منظور شستشوی لکه و حذف آنه، بر روی لکه اسپری نمایید و اجازه دهید به مدت ۵ دقیقه بر روی فرش بنشیند .
۱ قاشق غذاخوری (۱۵ میلی لیتر) آمونیاک خانگی را در ۱ فنجان (۲۴۰میلی لیتر) آب با درجه حرارت اتاق، مخلوط نمایید. مراقب باشید که گاز حاصله از آمونیاک را استنشاق نکنید.
به منظور شستشوی فرش از شامپو یا شوینده خشک استفاده نمایید , سپس بر روی آمونیاک اسپری نمایید. اجازه دهید تا ۵ دقیقه بر روی لکه بنشیند , سپس لکه دوباره خشک شود. به منظور شستشو و آبکشی، آب را بر روی لکه اسپری نمایید و لکه را خشک کنید.
از یک آنزیم پاک کننده استفاده نمایید. پاک کننده های آنزیم دار مواد شیمیایی پیچیده موجود در خون و سایر لکه های آلی را می شکند. دستورالعمل های برچسب را دنبال نمایید، معمولا بر روی لکه اسپری می شود، اجازه داده می شود که بر روی لکه بنشیند، سپس لکه خشک شود.
این ها اغلب به منظور ازبین بردن ادرار حیوانات خانگی از روی فرش به فروش می رسد . برخی از مواد شوینده لباسشویی سازگار با محیط زیست شامل پاک کننده آنزیم دار می باشند، اما زمانی از این مواد شوینده استفاده نمایید که شما نتوانستید یک محصول طراحی شده برای فرش را بیابید.

 

مشتریان عزیز در نظر داشته باشید که قالیشویی ادیب، اولین قالیشویی تهران، خدمات آنلاین قالی شویی از قبیل قالیشویی آنلاین و مبل شویی و خشکشویی مبلمان آنلاین با ۲۰% تخفیف ارائه می گردد. ارائه خدمات ما در سراسر تهران صورت می گیرد.
شعبه قالیشویی کرج ما آماده برای ارائه خدمات به شما دوستان عزیز می باشد .

….. دپارتمان تحقیق و توسعه شرکت قالیشویی ادیب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی