کارخانه قالیشویی ادیب

تلفن چهار رقمی ویژه۴۷۰۴

کارخانه قالیشویی ادیب

تلفن چهار رقمی ویژه۴۷۰۴

شستشوی انواع فرشهای اعلاء، ابریشم،گل ابریشم و ماشینی خشکشویی مبلمان، موکت، تشک اتومبیل، تشک خوشخواب،پتو و ملحفه و پشتی

FH04APR_CONCST_10

چگونه لکه رنگ روغنی را از روی فرش یا موکت بشوییم؟

همانطور که می دانید لکه های رنگ روغنی به راحتی با کارتک یا تیغ تیز از روی سرامیک یا کاشی برداشته می شود. اما برای قالیشویی یا شستشوی فرش از لکه رنگ روغنی، به این راحتی نیست و نحوه شستشوی لکه رنگ روغنی بسیار به جنس فرش و تراکم آن بستگی دارد.

توجه: قبل از شروع، از نوع تار و پود فرش خود مطلع شوید برای این منظور برچسب پشت فرش خود را بخوانید. درصورتیکه جنس تار و پود فرش شما حساس است مانند ابریشمی، پشمی یا رنگ ده، حتما به شرکت های قالیشویی یا قالیشویی آنلاین مراجعه و از خدمات اعلاشویی یا اعلا شویی استفاده کنید، تا شستشوی فرش شما با دستگاه های مخصوص و در کارخانه قالیشویی انجام شود.

رنگ های روغنی، شیمیای هستند و پس از خشک شدن به سختی از فرش شسته می شوند، بنابراین این لکه ها باید به سرعت و دقت از روی فرش شسته شوند.

مواد و وسایل مورد نیاز:

آب گرم

کارتک یا چاقو

الکل یا حلال غیر قابل اشتعال

پراکسید هیدروژن

نوشابه

آمونیاک

تشت

دستکش

برس قالیشویی

 

 

برداشتن لکه رنگ روغنی:اعلاشویی-قالیشویی-شستشوی فرش- قالیشویی آنلاین

برای شروع با یک کارتک یا چاقوی کند مانند چاقوی کره خوری، رنگ را از روی فرش یا موکت بردارید. سپس با حوله کاغذی، رنگ روی لکه قرار دهید و رنگ را جذب کنید. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان این نوع لکه را نمالید، فقط دستمال را بگذارید و بردارید. مالیدن لکه موجب پخش شدن و گسترش لکه می شود.

شستشوی لکه رنگ روغنی با الکل یا حلال غیر قابل اشتعال:

اعلاشویی-قالیشویی-شستشوی فرش- قالیشویی آنلاین

سپس مقداری ایزوپروپیل الکل روی لکه اسپری کنید و با یک اسفنج زبر روی لکه بکشید. همچنین می توانید از سایر حلال های رنگ موجود در بازار نیز استفاده کنید با این شرط که این حلال های قابل اشتعال نباشند.  پس از شستشو با حلال رنگ، از آب گرم برای آبکشی استفاده کنید.

توجه: در حین استفاده از حلال ها حتما از دستکش استفاده کنید.

شستشوی فرش از لکه رنگ روغنی با نوشابه:

اگر هنوز لکه باقی مانده یا رنگ خشک شده روی خرد شده است، می توانید از یک نوشابه استفاده کنید. برای استفاده از نوشابه، نوشابه  حتما باید به دمای محیط رسیده باشد و گاز آن از بین نرفته باشد. مقداری نوشابه روی لکه بریزید و سپس با برس قالیشویی روی لکه بکشید. در آخر حتما لکه را کاملا آبکشی کنید. به این نکته توجه داشته باشید که ماندن نوشابه در بافت فرش به شدت موجب پوسیدگی و آسیب فرش می شود.

برای آبکشی تشتی زیر لکه قرار دهید و از بالا به طور ملایم و  آهسته آب گرم بریزید به نحوی که آب کثیف وارد تشت شود. در حین شستسشو روی لکه را با دستکش بمالید تا رنگ از بافت آن خارج شود.

شستشوی فرش از لکه رنگ روغنی با پراکسید هیدروژن:

اگر فرش شما روشن است و جز اجناس خاص نیست. می توانید از پراکسید هیدروژن با نسبت ۱ قاشق غذاخوری پراکسید هیدروژن ۳% با یک لیتر آب ولرم، مخلوط کرده و با برس روی لکه فرش بکشید. پراکسید هیدروژن نباید زیاد روی فرش باقی بماند زیرا می تواند فرش را سفید کنید. همچنین باقی ماندن طولانی این ماده موجب پوسیدگی فرش می شود و باید پس از لکه برداری بلافاصله طبق روش بالا آبکشی شود.

شستشوی فرش از لکه رنگ روغنی با آمونیاک:

اما اگر فرش شما روشن نیست و با الکل و حلال های غیر قابل اشتعال از بین نرفت، از ۱/۴ فنجان آمونیاک با یک فنجان آب گرم استفاده کنید و با برس قالیشویی لکه را کاملا تمیز کنید. فراموش نکنید که حتما لکه را طبق روش بالا آبکشی کنید تا آمونیاک از بافت فرش خارج شده و به بافت فرش آسیب وارد نکند و موجب پوسیدگی فرش نشود.

توجه:  اما اگر لکه شما خشک شده یا قدیمی است  و یا اگر شستشوی لکه، با موارد فوق از بین نرفت، حتما به قالیشویی یا قالیشویی آنلاین مراجعه کنید و از خدمات اعلاشویی یا اعلا شویی استفاده کنید.

مشتریان عزیز در نظر داشته باشید که خدمات آنلاین قالی شویی از قبیل قالیشویی آنلاین و مبل شویی و خشکشویی مبلمان آنلاین با ۲۰% تخفیف ارائه می گردد .ارائه خدمات ما در سراسر تهران صورت می گیرد.
شعبه قالیشویی کرج ما آماده برای ارائه خدمات به شما دوستان عزیز می باشد .

….. دپارتمان تحقیق و توسعه شرکت قالیشویی ادیب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی